Po trzech dniach prac na powierzchnię z dna Kanału Sueskiego podniesiony został holownik, który zatonął w sobotę.
Zmarł jeden z członków załogi holownika, który zatonął w Kanale Sueskim, po zderzeniu z tankowcem przewożącym skroplony gaz płynny (LPG). O jego śmierci poinformowała w sobotę agencję Reutera rodzina zmarłego. Na pokładzie holownika Fahd znajdowało się siedem osób - powiadomił prezes zarządu Kanału, Osama Rabie.
Holownik Kanału Sueskiego zatonął po zderzeniu z tankowcem pod banderą Hongkongu płynącym na drodze wodnej; trwa akcja jego wydobycia - poinformował w sobotę zarząd Kanału Sueskiego.
Nadal główny wpływ na sytuację geopolityczną jak i ekonomiczną światowej gospodarki mają obecne wydarzenia, które odbywają się na międzynarodowej arenie. Spory między USA i Chinami, trwająca na Ukrainie wojna i wiele innych wydarzeń niewątpliwe zaburzają dotychczasowe rozumienie zależności i wzorców handlu międzynarodowego, w tym morskiego. Ten proces trwa już od wielu miesięcy. Zmiany na rynku a także nieustanne dostosowywanie do ciężkiej sytuacji przez przewoźników nieustannie trwają.
Carnegie Clean Energy we współpracy z wybitnym instytutem badawczym, Blue Economy Cooperative Research Centre (Blue Economy CRC) uruchomiła demonstracyjny projekt energii falowej MoorPowerTM Scaled Demonstrator.
Mitsubishi Shipbuilding, część MHI Group, wraz ze swoimi partnerami uruchomiła projekt wychwytywania dwutlenku węgla na statku towarowym z ambicją opracowania komercyjnych systemów, które zmniejszyłyby wkład sektora w zmiany klimatu.
Prince Abdulaziz to prawdziwy staruszek wśród luksusowych super jachtów – powstał w 1984 roku w stoczni Helsingor Vaerft w Danii. W tym czasie był najdroższym i największym jachtem na świecie. Jednak również dziś robi wrażenie swoją 147-metrową długością.
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska
Czystsze spaliny ze statków mogą ocieplać klimat?
Wiatr wieje od Wschodu. Chiny liderem produkcji turbin wiatrowych
Rozpoczęto postępowania w sprawie linii kablowych dla MFW Bałtyk III
Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania
Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?