Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska Sp. z o.o., otrzyma dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Jest to kolejny krok, w którym firma zaznacza swój wkład w Polski local content podczas budowy i eksploatacji polskich morskich farm wiatrowych.
Wciąż nie cichą echa po międzynarodowej Konferencji Offshore Wind Logistics & Supplies. Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej już po raz 12. udowodniło, że to jedno z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu eventów związanych z rozwojem gospodarczym sektora MEW w naszym regionie.
W piątek, 22 września br., burmistrz Jacek Maniszewski oraz przedstawiciele środowiska rybackiego, stoczni i portu mieli okazję obejrzeć innowacyjną jednostkę CTV, która zacumowała przy nabrzeżu władysławowskim, z którego firma RWE planuje w przyszłości prowadzić prace serwisowe. RWE zamierza wykorzystać port w Ustce jako bazę operacyjną i serwisową dla F.E.W. Baltic II, swojej pierwszej morskiej farmy wiatrowej na polskich wodach Bałtyku.
W środę rozpoczęła się dwudniowa Międzynarodowa Konferencja Offshore Wind Logistics & Supplies. To już dwunasta edycja jednego z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wydarzeń związanych z rozwojem gospodarczym sektora morskiego w naszym regionie. Organizatorem konferencji jest Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej, a miejscem wydarzenia – Gdynia.
Już w przyszłym tygodniu po raz dwunasty Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej (PTMEW) zgromadzi przedstawicieli przemysłu offshore wind z całej Europy w Gdyni – sercu bałtyckiej gospodarki morskiej. Konferencja Offshore Wind – Logistics & Supplies stała się nieodłącznym punktem w kalendarzu wydarzeń związanych z rozwojem sektora MEW w naszym regionie.
Po raz dwunasty Polskie Towarzystwo Morskiej Energetyki Wiatrowej organizuje w Gdyni – jednym z centrów bałtyckiej gospodarki morskiej, wielkie spotkanie przemysłu offshore wind z całej Europy.
FRS Windcat szkoli kapitanów na potrzeby polskiego sektora morskiej energetyki wiatrowej. Dzięki temu otwarty w Gdańsku nowy oddział niemieckiej spółki zyska doświadczoną polską załogę, zdolną do pracy w specyficznych warunkach Morza Bałtyckiego. W przyszłości polscy szyprowie będą pływać na jednostkach CTV (Crew Transfer Vessels), przeznaczonych do obsługi morskich farm wiatrowych zlokalizowanych w polskich obszarach morskich.
Chińscy hakerzy infekują europejskie statki
Poszło z dymem. Wysadzili platformę w suchym doku [WIDEO]
Tak gorąco na Morzu Czerwonym nie było od dawna. Siły koalicji zwalczają Huti w każdej domenie i pomagają ofiarom ataków
"Ratownik" po amerykańsku. Zwodowano nowy okręt ratowniczy dla sił morskich USA
2H i Vekta Group pracują nad innowacjami w zakresie kabli wysokiego napięcia dla morskich elektrowni wiatrowych
Tärntank zamawia dziesiąty hybrydowy chemikaliowiec od Kongsberg Maritime