Do ponad 20 mld USD do 2035 r. wzrośnie globalny rynek transportu morskiego w kontenerach chłodniach. Głównymi beneficjentami dynamicznie rozwijające się rynku globalnego są operatorzy z UE. Armatorzy europejscy zwiększają więc zdolności transportowe statków o miejsca na pokładach, ilość przyłączy dla kontenerów chłodni oraz oczywiście moc urządzeń zasilających. Również terminale kontenerowe wciąż zwiększają swoje zdolności obrotu kontenerami chłodniami.
Kadłub statku Captain Arctic został zwodowany w Dubaju. To milowy krok do wprowadzenia do eksploatacji pierwszej jednostki badawczej niemal niewytwarzającej żadnych emisji podczas rejsu.
Tankowiec LNG Christophe De Margerie opuścił rosyjski terminal Arctic LNG 2 po załadowaniu ładunku skroplonego gazu ziemnego – wynika z danych firm analitycznych LSEG oraz Kpler. Oznacza to, że projekt kontynuuje produkcję i eksport mimo zachodnich sankcji nałożonych na Rosję w związku z wojną w Ukrainie.
Dwóch pracowników ochrony lotniska w Hongkongu zginęło w poniedziałek rano, gdy samolot towarowy Boeing 747 należący do tureckich linii ACT Airlines wypadł z pasa startowego, uderzając w pojazd patrolowy, po czym wpadł częściowo do morza - podały władze portu lotniczego.
Po tym, jak żaden port nie chciał przyjąć statku Wan Hai 503, który na początku czerwca stanął w płomieniach u wybrzeży Indii, jednostce w końcu udało się znaleźć schronienie – została przyjęta w Dubaju po 13 tygodniach.
Morze Śródziemne opuszcza kolejny tzw. syryjski ekspres, w którym znajduje się korweta Bojkij, eskortująca statek towarowy Sparta i tankowiec Generał Skobolew. Gdy najprawdopodobniej w środę jednostki te opuszczą Cieśninę Gibraltarską, rosyjska obecność morska na Morzu Śródziemnym zostanie ograniczona do zaledwie jednego okrętu podwodnego, wspieranego przez holownik i statek szpiegowski.
Zarząd Portu Singapur topową pozycję zajął po raz 12. z rzędu. Został uznany najlepszym portem świata według standardów Xinhua-Baltic International Shipping Centre Development Index. W 2025 Singapur uzyskał 99,5 na 100 punktów, wyprzedzając Londyn, Szanghaj i Hongkong.
Rozmowa z Pawłem Gajewskim, Prezesem Zarządu firmy MEWO S.A., specjalizującej się w badaniach dna morskiego.
Istotne źródło dostaw ropy i gazu do Europy i Azji może zostać zablokowane. Iran zapowiedział, że może zablokować Cieśninę Ormuz. Większym zagrożeniem wydają się jednak sytuacje, w których statki tracą sygnał GPS i wyłączają systemy identyfikacyjne. Według firmy Windward, zajmującej się analizą ruchu statków, od początku konfliktu między Izraelem a Iranem około tysiąca jednostek w Zatoce Perskiej odnotowało zakłócenia sygnałów z satelitów.
Niemiecki przewoźnik ogłosił 30 maja plany reorganizacji swoich struktur w Afryce. Wprowadzane zmiany mają być zgodne z planami zawartymi w „Strategii 2030” i zobowiązaniem się do wsparcia rozwoju kontynentu jako kluczowego rynku docelowego. Dołącza tym samym do innych czołowych firm branży morskiej, które przyszłość gospodarki morskiej widzą w tamtejszych krajach.
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO