PGE Baltica, spółka z grupy PGE odpowiedzialna za realizację Programu Offshore, kończy kolejny rok intensywnych działań na rzecz realizacji budowy morskich projektów, w tym Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica. Podpisano kluczowe umowy, sfinalizowano kontrakty i wydano decyzje umożliwiające podjęcie kolejnych kroków w realizacji największego jak dotąd w Polsce projektu energetycznego opartego o odnawialne źródła energii.
Shell wystosował pozew sądowy, w którym domaga się od Greenpeace odszkodowania za akcję, podczas której aktywiści wdarli się na statek transportujący platformę wydobywczą w czasie rejsu.
Boskalis podpisał kontrakt z holenderską firmą Royal IHC na budowę dużej, nowoczesnej pogłębiarki nasiębiernej ssącej ze smokiem wleczonym (trailing suction hopper dredger, TSHD). Przyznanie zamówienia następuje po obszernej fazie projektowania. Statek będzie miał zbiornik o pojemności 31 000 m3 i zostanie zbudowany w ciągu najbliższych kilku lat w stoczni IHC w Krimpen aan den IJsselw Holandii.
Przedstawiciele przedsiębiorstw z całej Polski i zagranicy zainteresowani włączeniem się w realizację projektu Baltica 2 wzięli udział w zorganizowanym dla nich spotkaniu na PGE Narodowym. Dzień Dostawców był okazją do indywidualnych spotkań z dostawcami komponentów i usług już zakontraktowanych przez PGE i Ørsted.
PGE i Ørsted już po raz piąty organizują specjalne wydarzenie, zachęcające firmy do uczestnictwie w projekcie budowy morskich farm wiatrowych w Polsce. Tegoroczne spotkanie skieroane jest do producentów komponentów i dostawców usług, którzy chcą włączyć się w proces budowania łańcucha dostaw dla projektu Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica. Spotkanie odbędzie się 10 października 2023 roku o godz. 10:00 na PGE Narodowym w Warszawie.
Grupa PGE i Ørsted podpisały kontrakty na ułożenie i podłączenie kabli wewnętrznych i kabli eksportowych dla Baltica 2 – jednego z dwóch etapów Morskiej Farmy Wiatrowej Baltica. Wcześniej rozstrzygnęły przetargi na dostawę morskich kabli eksportowych, które zostaną wykorzystane do wyprowadzenia mocy z morskich elektrowni wiatrowych na ląd.
Zespół SMIT Salvage pod przewodnictwem ONZ na początku sierpnia pomyślnie przetransportował ponad 1,1 miliona baryłek ropy z rozkładającego się statku na tankowiec zastępczy Jemen. Zespół zakończył operacje w poniedziałek, po oczyszczeniu zbiorników Safer i udzieleniu pomocy przy cumowaniu Jemenu w pobliżu Safer.
Konsorcjum pod przewodnictwem Grupy Kapitałowej Respect Energy Holding planuje wybudować największą morską farmę wiatrową na świecie. Jej moc zainstalowana ma wynosić blisko 6 GW.
Ładunek ropy naftowej zalegający od 2016 na zacumowanym nieopodal Jemenu byłym tankowcu groził jedną z największych katastrof ekologicznych. Po zakończeniu procesu przeniesienia ładunku na inny statek świat odetchnął z ulgą, ale potrzeba więcej funduszy, aby to wszystko zakończyć.
Po dopłynięciu na nabrzeże śledczy rozpoczęli oceniane skali zniszczeń i uszkodzeń na statku Fremantle Highway, przewożącym kilka tysięcy samochodów. Doszło na nim do głośnego w mediach pożaru, a akcja ratunkowa i gaśnicza były utrudnione. Po początkowych doniesieniach na temat przyczyn zaprószenia ognia pojawiły się nowe informacje zmieniające kontekst i teorie wokół zdarzenia. Tym razem to winnym miał być nie samochód elektryczny, a wskazuje się na... spalinowy.
PGZ Stocznia Wojenna podpisała list intencyjny z Creeyacht
Mitsui O.S.K. Lines wdraża napęd wiatrowy Wind Challenger na kolejnym ze swoich statków
Załogant wycieczkowca zaatakował pasażerkę
CMB.TECH i Damen podpisały umowę na cztery holowniki napędzane wodorem
Fincantieri otworzy spółkę w Arabii Saudyjskiej
Corvus Energy dostarczy systemy akumulatorowe dla 10 nowych holowników obsługujących Kanał Panamski