Peel Ports Group, drugi co do wielkości operator portowy w Wielkiej Brytanii, planuje stworzenie pierwszego ekologicznego korytarza żeglugowego między Wielką Brytanią a Irlandią. Inicjatywa ta, realizowana we współpracy z firmą NatPower Marine, obejmuje budowę komercyjnej sieci ładowania elektrycznego dla statków i pojazdów. Inwestycja w infrastrukturę ładowania, kosztująca około 127 milionów dolarów, obejmie osiem portów w Wielkiej Brytanii i Irlandii.
Rząd Wielkiej Brytanii zagwarantował 33 miliony GPB ma rozwój zielonej żeglugi i portów. Te jedna z transz programu UK SHORE na który przeznaczono w 2022 r. 206 milionów GPB. W br. dotacje przyznano 33 projektom zgłoszonym przez porty i firmy żeglugowe. Przeznaczone zostaną na nowe technologie mające na celu ograniczenie emisji szkodliwych substancji przez transport morski. Zapewnią również utrzymanie miejsc pracy na obszarach przybrzeżnych i pobudzenie lokalnej gospodarki – podkreśla rząd Wielkiej Brytanii w komunikacie.
Wiodący szwedzki operator promowy, Stena Line, oficjalnie uruchomił dziś nowe połączenie frachtowe Dublin – Liverpool (Birkenhead), pomiędzy Irlandią a Wielką Brytanią. Oczekuje się, że dodanie nowej trasy jeszcze bardziej zwiększy przewozy frachtowe firmy po rekordowym roku 2023 na Morzu Irlandzkim.
Członkowie CruiseBritain zakończyli 2023 r. z sukcesami i wysokimi dochodami portów i miast. Port Dover uzyskał tytuł „Best UK Departure Port”, a Port Belfast zakończył rok z tytułem „Best UK & Ireland Port of Call”. Ponad 460 zawinięć statków wycieczkowych i 2,6 miliona pasażerów odwiedzających Southampton przyniosło gospodarce lokalnej i regionalnej ponad 1 mld funtów.
Stena Line, wiodący operator promowy, podpisał kluczową umowę z Peel Ports Group, jednym z głównych operatorem portów w Wielkiej Brytanii, na prowadzenie działalności w porcie w Heysham przez kolejne 77 lat, aż do 2100 roku. Szwedzka firma promowa obsługuje połączenie frachtowe Belfast-Heysham dwa razy dziennie, zapewniając ważny szlak handlowy pomiędzy Irlandią Północną a resztą Zjednoczonego Królestwa.
Stena Line oficjalnie ogłosiła swoje plany dotyczące uruchomienia nowego połączenia frachtowego, z Dublina w Irlandii do Birkenhead (Liverpool) w Wielkiej Brytanii, w drugiej połowie lutego 2024 roku.
Rozpoczęła się budowa ogromnej nowej hali do budowy okrętów, która przekształci i usprawni przemysł stoczniowy w Glasgow. Nowy obiekt w stoczni Govan wkrótce zacznie nabierać kształtu po wypełnieniu basenu stoczniowego i rozpoczęciu palowania dna. To tam będą powstawać jedne z najnowocześniejszych okrętów na świecie.
Dwa całkowicie nowe statki z napędem hybrydowym, zaprojektowane do zasilania metanolem i zwiększające o 80% pojemność na trasie Belfast-Heysham, będą odpowiedzią na rosnące zapotrzebowanie klientów na pojemność i zrównoważoną wydajność. Budowa statków NewMax rozpocznie się już wkrótce, a ich wypłynięcie na Morze Irlandzkie nastąpi w 2025 roku.
W stoczni należącej do BAE Systems w Glasgow rozpoczęto prace nad czwartą fregatą typu 26, wartą blisko 840 mln funtów, która będzie się nazywać HMS Birmingham. Będzie to czwarty okręt w historii Royal Navy, który będzie się tak nazywał. To również ważne wydarzenie dla brytyjskiego przemysłu stoczniowego.
Ministerstwo Obrony Wielkiej Brytanii oficjalnie przyznało zrzeszeniu trzech firm kontrakt na program Stałego Wsparcia Floty (Fleet Solid Support, FSS) na budowę jednostek pomocniczych. W skład grupy wchodzą brytyjskie firmy Harland & Wolff, BMT oraz filia hiszpańskiej firmy Navantia.
Prezydent Korei Południowej zatwierdził eksplorację ogromnych złóż ropy naftowej i gazu
Konosament a uprawnienia czarterującego
Kablowiec napędzany metanolem zasili flotę firmy NKT
Norwegia stawia na rozwój sił morskich. Nawet 28 okrętów ma dostarczyć krajowy przemysł stoczniowy
Szczecin straci ważny terminal zbożowy?
Żeglarstwo jako dyscyplina olimpijska