Polscy pracownicy, zatrudnieni na budowach Equinora, mieli być zmuszani do wstępowania do norweskich związków zawodowych. Według wtorkowego wydania dziennika „VG” agencje pracy miały wpisywać ten wymóg do umów o pracę, a część osób zapisywano automatycznie.
Lord Diplock w precedensie – „The Johanna Oldendorff” [1973] 2 Lloyd’s Rep. 285, zdefiniował cztery etapy realizacji umowy czarteru na podróż, a mianowicie. W niniejszym opracowaniu zajmiemy się trzecim etapem umowy przewozu, określonym w skrócie jako „carring voyage”.
Stocznia Peene Werft, mieszcząca się w Wolgast, była miejscem uroczystości, w trakcie której uczczono zakończenie prac nad trzecią i zarazem ostatnią z zaplanowanych jednostek morskich dla służb celnych. Mają one wzmocnić kontrolę niemieckiej granicy morskiej.
Pierwszy z ośmiu zamówionych przez Pakistan chińskich okrętów podwodnych klasy Hangor wejdzie do służby w 2026 r. – przekazała w poniedziałek agencja Reutera, cytując wypowiedź dowódcy pakistańskiej marynarki wojennej, adm. Naveeda Ashrafa.
Osoby pracujące przy projektach norweskiego potentata paliwowego Equinor, w tym Polacy, mogły być zatrudnione niezgodnie z prawem. Według niedzielnych doniesień dziennika „VG", umowy z nimi zawarte naruszały przepisy norweskiego prawa pracy.
Tankowiec LNG Christophe De Margerie opuścił rosyjski terminal Arctic LNG 2 po załadowaniu ładunku skroplonego gazu ziemnego – wynika z danych firm analitycznych LSEG oraz Kpler. Oznacza to, że projekt kontynuuje produkcję i eksport mimo zachodnich sankcji nałożonych na Rosję w związku z wojną w Ukrainie.
Do terminala kontenerowego Baltic Hub, mieszczącego się w Porcie Gdańsk, wpłynął pierwszy raz od wielu miesięcy duży statek duńskiego giganta żeglugi. Beijing Maersk to jeden z najnowszych, dużych kontenerowców przewoźnika napędzany metanolem. Jednocześnie stanowi to zaskakujący dla wielu dowód, że statki z kadłubami w charakterystycznym odcieniu błękitu dalej zawijają do polskich portów, mimo zmian firmy w obsłudze globalnych połączeń morskich.
Japońska firma Mitsui O.S.K. Lines (MOL) podpisała 7 października memorandum o współpracy z NH3 Clean Energy Limited (NH3) i Oceania Marine Energy w sprawie rozwoju operacji bunkrowania czystym amoniakiem w regionie Pilbara w Australii Zachodniej. Odbywa się to w ramach inicjatywy Pilbara Clean Fuels Bunkering Hub, ogłoszonej jeszcze w czerwcu tego roku, będącą zarazem pierwszą tego rodzaju w Australii MOL będzie pierwszym na świecie przewoźnikiem oceanicznym, który weźmie udział w tej inicjatywie.
Ministerstwo Spraw Zagranicznych Izraela rozpoczęło deportacje wolontariuszy, którzy wyruszyli pod koniec sierpnia w ramach flotylli statków i jachtów z misją pomocy humanitarnej do Strefy Gazy. Była to jak dotąd największa tego rodzaju wyprawa, która przede wszystkim miała zwrócić uwagę na działania izraelskich władz i los Palestyńczyków. Tak jak poprzednie inicjatywy, także ta zakończyła się fiaskiem.
Zbliżająca się do Strefy Gazy międzynarodowa flotylla Sumud poinformowała w środę o rozpoczęciu przez Izrael przechwytywania jej jednostek - wynika z postów organizatorów na platformie X.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem