Nowe badanie opublikowane przez Centrum Rozwiązań Oceanicznych Uniwersytetu Stanforda oraz analityków Oceana ujawniło, że porozumienia mające ograniczyć nielegalne połowy wciąż są wciąż dziurawe jak oczka w rybackich sieciach.
Najnowszy hiszpański okręt podwodny serii S-80, Isaac Peral (S-81) wyruszył na swoją pierwszą misję w ramach NATO pk. „Sea Guardian”. Jej celem jest utrzymanie bezpieczeństwa morskiego na Morzu Śródziemnym, w ramach której są realizowane zadania związane z bezpieczeństwem morskim, czyli budowanie potencjału w tym zakresie, wspieranie świadomości sytuacji morskiej, zwalczanie terroryzmu na morzu, a także przeciwdziałaniu nielegalnej imigracji.
Jedna z debat targów BALTEXPO w Gdańsku dotyczyła stosowania technologii dual-use, czyli podwójnego przeznaczenia, w systemie obronnym Polski i Europy. Uczestnicy dyskusji nie mieli wątpliwości, ze współpraca biznes-siły zbrojne, to bardzo dobre rozwiązanie dla obu stron.
Posiedzenie rządu z dnia 17 września było wyjątkowe, jako że jednym z głównych tematów był stan prac nad pozyskaniem okrętów podwodnych nowego typu (OPNT) pk. „Orka”. Choć obrady nie przyniosły tak pokładanej nadziei w kwestii wyboru oferenta, który dostarczy wspomniane jednostki dla polskiej Marynarki Wojennej, jedynie potwierdzając zapowiedzi z zeszłego roku o „podjęciu ostatecznej decyzji”, tak wciąż pozostaje w entuzjastach iskierka nadziei, że w końcu dojdzie do przełomu.
Naukowcy z Singapuru opracowali preparat do opalania z pyłku kwiatowego, który chroni skórę przed ultrafioletem i chłodzi. W przeciwieństwie do tradycyjnych kremów jest też bezpieczny dla koralowców.
System przesyłania irańskiej ropy naftowej do Chin został zaadaptowany do transportu tego surowca z Rosji – ujawnił w środę „Financial Times”. Celem tego procederu, szacowanego na miliardy dol., było ominięcie sankcji nałożonych przez kraje zachodnie.
Od czasu, gdy w listopadzie ub.r. szef resortu obrony Władysław Kosiniak-Kamysz zapowiedział, że do końca 2025 roku zostanie wybrany oferent, który dostarczy okręty podwodne polskiej Marynarce Wojennej, emocje wokół tematu tylko rosną. Do końca roku zostało mniej niż pięć miesięcy, a decyzja wciąż nie zapadła. Starający się o kontrakt oferenci prezentują zalety swoich propozycji, aby przekonać do nich polskie władze. Dowiedzieliśmy się, że jest możliwość, by okręt podwodny serii U212NFS, budowany dla włoskiej floty przez włoski k
Jeszcze nim Donald Trump rozpoczął swoją prezydenturę w 2025 roku, przed wyborami dawał jasno do zrozumienia, że nie jest przyjacielem energetyki wiatrowej, szczególnie morskiej. Branża, mimo zapewnień podmiotów rządowych, z coraz większymi obawami patrzyła na sytuację, obawiając się, że nowy włodarz Białego Domu nawet jednym podpisem zatrzyma wielomiliardowe inwestycje.
Norwescy inżynierowie zbudowali podwodne drony z układami AI, które pomogą rozmnaża rafy koralowe. Dzięki wyposażeniu w sztuczną inteligencję drony zidentyfikują ubytki i same planują pola z rafami. Niedawno podwodne roboty Hydrus zidentyfikowały pola wymarłych koralowców na jednej z najbardziej wysuniętych na południe raf koralowych na świecie. Z naukowcami z Australii zaplanowano również w Norwegii odbudowę umierających raf koralowych.
Unia Europejska i Indonezja zawarły w niedzielę porozumienie polityczne, dotyczące przyszłej umowy o wolnym handlu – poinformowała przewodnicząca Komisji Europejskiej Ursula von der Leyen po spotkaniu z prezydentem Indonezji Prabowo Subianto w Brukseli.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta