Sam fakt, że Ocean Winds jako pierwszy deweloper morskich farm wiatrowych podpisał kontrakt z polską firmą jako dostawcą Tier 1 świadczy o tym, że polski łańcuch dostaw jest już gotów do tego, żeby odgrywać większą rolę – mówi Kacper Kostrzewa, Dyrektor Zarządzający Ocean Winds w Polsce.
Zarówno Koalicja Obywatelska, jak i Prawo i Sprawiedliwość poświęciły znaczną uwagę gospodarce morskiej podczas swoich ostatnich kongresów programowych. Politycy podkreślali strategiczne znaczenie Bałtyku dla rozwoju gospodarczego, energetycznego i obronnego kraju.
"Zaplecze produkcyjne i serwisowe dla Morskich Farm Wiatrowych" to temat jednego z paneli podczas 5. Rejsu z Gospodarką Morską. W trakcie branżowego rejsu eksperci dzielili się obawami i nadziejami związanymi z inwestycjami w farmy wiatrowe na morzu. Niepokojąca wiadomość jest taka, że projekt powołania polskiego armatora nie jest realizowany zgodnie z zakładanym planem.
W związku z konferencją prasową posła Kacpra Płażyńskiego i posłanki Doroty Arciszewskiej-Mielewczyk, która odbyła się w 13 października br. przed siedzibą Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A., oraz pojawiającymi się w przestrzeni publicznej informacjami dotyczącymi postępowania na korzystanie z Publicznego Terminala Promowego, gdyński port przedstawił swoje stanowisko na ten temat. Jest to pokłosie reakcji na ogłoszone wyniki przetargu, podane do wiadomości publicznej na początku września.
Posłowie PiS złożyli do NIK wniosek o wszczęcie kontroli w Porcie Gdynia. Jest to pokłosie rozstrzygniętego we wrześniu przetargu na 6-letnią obsługę terminala promowego w porcie w Gdyni, który wygrała szwedzka firma Stena Line. W przetargu uczestniczyło też konsorcjum polskich operatorów promowych.
Podczas tegorocznej edycji Energy Days w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach firma Ocean Winds wzięła aktywny udział w dyskusjach dotyczących przyszłości energetyki w Polsce. W panelu poświęconym rozwojowi morskiej energetyki wiatrowej wystąpił Kacper Kostrzewa, dyrektor zarządzający Ocean Winds w Polsce.
Yacht Club Gdańsk zajmując drugie miejsce w finałowej rundzie Ekstraklasy w Szczecinie zapewnił sobie złoty medal Klubowych Mistrzostw Polski w Żeglarstwie. Finałową rundę wygrał HRM Racing, a trzecie miejsce zdobyła załoga On Lemon Rockstars Racing. Podium w rankingu sezonu uzupełniły Yacht Klub Polski Gdynia i Nowy Sztynort Osada Wolności GGR.
Załoga PG Racing Politechniki Gdańskiej zwyciężyła w finałowej rundzie 1 Ligi, czym przypieczętowała wygraną w całym sezonie i powrót do Ekstraklasy. Awans do najwyższej serii rozgrywek wywalczyły także kolejne w rankingu WKS Flota Gdynia, YKP Warszawa i KW Garland. Ligę opuściło 5 załóg, a ze strefy spadkowej dzięki sensacyjnemu wynikowi i podium w regatach wydostał się UKS Navigo.
10 września br. w kilku językach opublikowano „Guidelines on Cooperation between Customs and Port Authorities”. Światowa Organizacja Celna (WCO) i Międzynarodowe Stowarzyszenie Portów i Przystani (IAPH) opublikowały zaktualizowany przewodnik na temat zasad metod współpracy między służbami celnymi a władzami portowymi i zarządami terminali oraz ich klientów.
Ręcznie konstruowane tratwy - pływające dzieła sztuki - m.in. w kształcie suszarki, karuzeli i ryby można od 12 września oglądać w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Wystawa „Skład Solny. Ta planeta jest już zasiedlona” zwraca uwagę na stan wód i rzek w Polsce w dobie zmian klimatycznych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Problemy techniczne na Nova Star. Rejs do Szwecji przerwany
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Orlen ma kontrakt gazowy z Naftogazem