Państwowa spółka energetyczna z Kataru pozyskała pierwszy z 12 zaplanowanych statków do transportu LNG, Al Tuwar. Ceremonia chrztu i przekazania gazowca odbyła się 17 kwietnia. Wydarzenie wpisuje się w wart miliardy dolarów rozwój katarskiej firmy w zakresie eksportu gazu do zagranicznych odbiorców.
Polityka prezydenta Donalda Trumpa przeciwko operatorom statków wyprodukowanych w ChRL może sprawić, że do doków stoczni Republiki Korei napłyną nowe zamówienia. Analitycy VesselsValue ustalili, że do marca 2025 r., wartość zamówień przemysłu stoczniowego Korei Południowej przekroczyła już 138 mld dolarów. Dominują statki z sektor LNG. Wartość portfela zamówień oszacowano na 71,3 mld dolarów. Jest to około 52% całkowitej wartości zamówień Korei Południowej.
Drewry spodziewa się, że transport LNG będzie się dalej normalizował w 2025 r., ponieważ przyrost floty zbiornikowców będzie przewyższał podaż instalacji skraplających gaz. Według danych Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w latach 2025-2027 na oceany wypłynie z doków ponad 250 nowych statków. Jednak popyt na przewozy 124 mln ton rocznie dodatkowych zdolności skraplania gazu w tym samym okresie może wymagać tylko 171 dodatkowych zbiornikowców, przewiduje Argus.
Już wcześniej donoszono, że na pokładzie rosyjskiego statku Ursa Major, który zatonął na Morzu Śródziemnym przed świętami, znajdowały się elementy do budowanego we Władywostoku potężnego lodołamacza o napędzie atomowym. Katastrofa statku to kolejny cios dla programu.
Do Świnoujścia, w zbiornikach amerykańskiego gazowca Prism Courage, przypłynął właśnie 300. transport LNG. Bezcenny dla bezpieczeństwa energetycznego Polski surowiec już w blisko 50 proc. dociera do naszego kraju w stanie lotnym, dlatego ORLEN planuje rozbudowę portowej infrastruktury gazowej i floty własnych gazowców.
Państwowa firma QatarEnergy wstrzymuje transport skroplonego gazu ziemnego (LNG) przez Morze Czerwone ze względów bezpieczeństwa, ale nie wstrzymuje produkcji LNG - podała w poniedziałek agencja Reutera.
Rośnie bezpieczeństwo energetyczne Unii Europejskiej dzięki dynamicznemu wzrostowi eksportu LNG ze Stanów Zjednoczonych. W zeszłym roku światowy handel LNG drogą morską w dalszym ciągu rósł, do czego przyczyniła się głównie zmiana łańcuchów dostaw po napaści Rosji na Ukrainę.
Prawie 4,3 miliona metrów sześciennych skroplonego rosyjskiego gazu ziemnego (LNG) trafiło do Belgii na pokładach gazowców w zeszłym roku. To około 70 procent więcej niż w 2021 roku i absolutny rekord - wynika z najnowszych danych firmy ICIS. "Belgijski terminal LNG wspomaga wojenny wysiłek Putina" - wskazuje belgijska telewizja VRT.
W okresie od stycznia do września 2022 r. światowy eksport LNG osiągnął 300,9 mln t – obliczyli eksperci morscy firmy analitycznej Refinitive. To oznacza, że drogą morską przetransportowano o 6% więcej skroplonego gazu niż w ciągu 9 miesięcy 2021 r.
Za nami uroczyste cięcie stali do kolejnej, trzeciej jednostki do przewozu LNG zamówionej przez Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo. Przy tej okazji poinformowało, że gazowce będą użytkowane we współpracy z wyspecjalizowanymi spółkami armatorskimi: Knutsen OAS Shipping oraz Maran Gas Maritime.
NKT zakończyło szybką naprawę kabla eksportowego w systemie przesyłowym Beatrice
„VG” ujawnia: członkostwo w związkach warunkiem pracy Polaków dla Equinora
Konferencja PSEW: morska energetyka wiatrowa kołem zamachowym polskiej gospodarki
Przełożony start rakiety z polskimi satelitami. Pozwolą skuteczniej monitorować sytuację na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
Rosyjska Flota Pacyfiku ćwiczyła na Oceanie Indyjskim. Kreml szuka partnerów w Azji