W roku 2023, firmy Szczecin Bulk Terminal sp. z o.o. (SBT), Tapini sp. z o.o. i Ribera sp. z o.o., dalej nazywane „Konsorcjum”, wygrały przetarg na dzierżawę Bałtyckiego Terminalu Zbożowego Sp. z o.o. (BTZ), terminalu do przeładunku towarów masowych w porcie w Gdyni. Konsorcjum jest wspólnym przedsięwzięciem CM Holdings A/S (Copenhagen Merchants) i naszego wieloletniego partnera strategicznego, Viterra Ltd (Viterra). Prezentujemy komunikat Copenhagen Merchants Group w sprawie opóźnień w realizacji przetargu na długoterminową dzie
Terminal zbożowy w Gdańsku pozwoli zapewnić bezpieczeństwo żywnościowe i interes polskich rolników - poinformował w czwartek w Sejmie wiceminister infrastruktury Arkadiusz Marchewka. Dodał, że porty są fundamentem bezpieczeństwa ekonomicznego, energetycznego i militarnego.
Zarząd Morskiego Portu Gdynia poinformował o wyborze najkorzystniejszej oferty w przetargu na dzierżawę terminala zbożowego. Konkurs ponownie wygrała oferta konsorcjum Szczecin Bulk Terminal, Tapini i Ribera.
Druga edycja Kongresu Polskie Porty 2030 uwydatniła znaczenie kompleksowego podejścia do kwestii bezpieczeństwa. Od wyzwań geopolitycznych, przez zagadnienia ubezpieczeniowe, po nowoczesne technologie i inwestycje infrastrukturalne – kluczowe jest strategiczne planowanie i współpraca. Tylko poprzez zintegrowane działania można zapewnić stabilność operacyjną portów i bezpieczeństwo gospodarcze kraju.
Kurczy się sieć terminali zbożowych w portach. Pisaliśmy już o niepewnym losie tych w Gdyni i Gdańsku, teraz okazuje się, że zniknie i ten w Szczecinie - pisze w poniedziałek "Rzeczpospolita".
Terminal zbożowy w porcie Azow w obwodzie rostowskim w Rosji stanął dzisiaj w płomieniach. Przyczyny pożaru nie są znane.
Po środowej decyzji Ministerstwa Infrastruktury o niewyrażeniu zgody na dzierżawę terminala zbożowego w Porcie Gdynia konsorcjum, które zwyciężyło w przetargu, zrodziło się pytanie o dalszy los postępowania. Resort przekazał, że dalsze decyzje należą do Zarządu Morskiego Portu Gdynia.
Wiceminister Aktywów Państwowych Zbigniew Ziejewski podał, że „rządowi zależy, by port w Gdyni przejęła Krajowa Grupa Spożywcza”. Krajowe media informują natomiast, że aby to umożliwić, przetarg na operatora terminalu zostanie unieważniony.
Przez Gdynię przechodzi około 30% eksportu polskich zbóż. W ciągu ostatnich lat największa część przypadała na terminal zbożowy w Porcie Gdynia. Ten jednak miał jednocześnie szczęście i pecha – szczęście, bo trwają inwestycje, które docelowo zwiększą jego możliwości. Pecha, bo spowodowały one problemy z operatorami, które w końcu doprowadziły do kontrowersji na poziomie politycznym. Może się jednak okazać, że problem się jeszcze nasili.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił dziś przetarg na najem nieruchomości z dostępem do nabrzeża głębokowodnego. Najemca będzie musiał dostosować pirs do potrzeb przeładunków.
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Sejm uchwalił ustawę rozszerzającą uprawnienia wojska i służb na Morzu Bałtyckim
MOSG zachęca byłych funkcjonariuszy do powrotu do służby. Formacja informuje o procedurze
"Flota cieni" jako zagrożenie dla bezpieczeństwa państw Europy Północnej - debata na AMW
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
Airmech Marine Equipment na targach METSTRADE 2025 – sukces, innowacje i nowe możliwości