Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił dziś przetarg na najem nieruchomości z dostępem do nabrzeża głębokowodnego. Najemca będzie musiał dostosować pirs do potrzeb przeładunków.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg o numerze 1/SRH/2024 na najem zabudowanej nieruchomości o powierzchni 239.502,00 m2, w bezpośrednim sąsiedztwie Baltic Hub, terminala naftowego PERN i terminala węglowego. W skład nieruchomości wchodzi południowa część Pirsu Rudowego (od strony terminala kontenerowego), a także zabudowane grunty. Znajdują się na nim m.in. magazyn i bateria silosów, ale również obiekty oznaczone jako „obiekty o wartościach kulturowych”. Czas trwania umowy najmu wynosić będzie 30 lat.
W dokumentacji przetargowej czytamy, że oferenci muszą wskazać w ofertach wysokości minimalnej ilości przeładowywanych przez najemcę ton rocznie, realizowanych z wykorzystaniem Pirsu Rudowego, w tym minimalną ilość przeładowywanego zboża. Jest to zatem próba utworzenia głębokowodnego terminala zbożowego w Porcie Gdańsk. W dokumentacji podano ponadto, że ilość ta nie może być niższa niż 2 miliony ton rocznie, w tym przynajmniej 500 tys. ton zboża.
Co ważne, najemca będzie musiał dostosować lub przebudować Pirs Rudowy do tych operacji. Zgodnie z dokumentacją, najemca będzie musiał to zrobić według własnej koncepcji i na własne ryzyko "w celu uzyskania parametrów operacyjnych". Oferent będzie musiał w ofercie określić wartość nakładów netto trwale związanych z przedmiotem najmu, które zostaną poczynione w okresie inwestycji, a które nie mogą być niższe niż 150 mln zł netto. W dokumentach uwzględniona została stawka inwestycyjna zmieniająca się w czasie inwestycji. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, który jest wieczystym użytkownikiem terenów, stanie się także właścicielem obiektów budowlanych znajdujących się w jego granicach. Jest to standardowa konstrukcja w przypadku podobnych przetargów.
Teren jest objęty aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków oraz infrastrukturę niezbędną do składowania i przeładunku zbóż. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową.
Niewątpliwym atutem nieruchomości jest jej doskonałe skomunikowanie.
Port
podał, że wizji lokalnej nieruchomości można dokonać między 12 i 23
lutego po uprzednim umówieniu się. Czas na złożenie ofert mija 22 maja o
godzinie 12:00, zaś ich otwarcie odbędzie się 15 minut później w
siedzibie ZMPG.
Szczegóły i pełna dokumentacja przetargu dostępne są na naszym portalu w zakładce "Ogłoszenia" oraz na stronie przetargi.portgdansk.pl.
Wiceszef MI: o 33 mln zł więcej środków w programie dot. budowy drogi wodnej przez Mierzeję
Wyścig o czysty Bałtyk. Debata nad katalogiem najlepszych praktyk i technologii przy przeładunkach towarów masowych suchych w portach morskich
Chiński inwestor pozbawiony koncesji na budowę Wielkiego Kanału Interoceanicznego
Ministerstwo Infrastruktury planuje modernizację polskiego odcinka Międzynarodowej Drogi Wodnej E70
Posidonia 2024 z wszechstronnym programem konferencji
"Puls Biznesu": Konsorcjum SBT zaskarżyło decyzję o dzierżawie terminalu zbożowego