• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Działka z dostępem do głębokowodnego nabrzeża w Porcie Gdańsk. Ruszył przetarg na terminal zbożowy

jm

17.01.2024 23:30
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Działka z dostępem do głębokowodnego nabrzeża w Porcie Gdańsk. Ruszył przetarg na terminal zbożowy

Partnerzy portalu

Fot. GospodarkaMorska.pl

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił dziś przetarg na najem nieruchomości z dostępem do nabrzeża głębokowodnego. Najemca będzie musiał dostosować pirs do potrzeb przeładunków.

Zarząd Morskiego Portu Gdańsk ogłosił przetarg o numerze 1/SRH/2024 na najem zabudowanej nieruchomości o powierzchni 239.502,00 m2, w bezpośrednim sąsiedztwie Baltic Hub, terminala naftowego PERN i terminala węglowego. W skład nieruchomości wchodzi południowa część Pirsu Rudowego (od strony terminala kontenerowego), a także zabudowane grunty. Znajdują się na nim m.in. magazyn i bateria silosów, ale również obiekty oznaczone jako „obiekty o wartościach kulturowych”. Czas trwania umowy najmu wynosić będzie 30 lat.

W dokumentacji przetargowej czytamy, że oferenci muszą wskazać w ofertach wysokości minimalnej ilości przeładowywanych przez najemcę ton rocznie, realizowanych z wykorzystaniem Pirsu Rudowego, w tym minimalną ilość przeładowywanego zboża. Jest to zatem próba utworzenia głębokowodnego terminala zbożowego w Porcie Gdańsk. W dokumentacji podano ponadto, że ilość ta nie może być niższa niż 2 miliony ton rocznie, w tym przynajmniej 500 tys. ton zboża.

Fot. GospodarkaMorska.pl

Co ważne, najemca będzie musiał dostosować lub przebudować Pirs Rudowy do tych operacji. Zgodnie z dokumentacją, najemca będzie musiał to zrobić według własnej koncepcji i na własne ryzyko "w celu uzyskania parametrów operacyjnych". Oferent będzie musiał w ofercie określić wartość nakładów netto trwale związanych z przedmiotem najmu, które zostaną poczynione w okresie inwestycji, a które nie mogą być niższe niż 150 mln zł netto. W dokumentach uwzględniona została stawka inwestycyjna zmieniająca się w czasie inwestycji. Zarząd Morskiego Portu Gdańsk, który jest wieczystym użytkownikiem terenów, stanie się także właścicielem obiektów budowlanych znajdujących się w jego granicach. Jest to standardowa konstrukcja w przypadku podobnych przetargów.

Teren jest objęty aktualnym pozwoleniem na budowę, które obejmuje tory kolejowe, parking, drogi i infrastrukturę hydrotechniczną do cumowania statków oraz infrastrukturę niezbędną do składowania i przeładunku zbóż. Zgodnie z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego, nieruchomość przeznaczona jest pod zabudowę produkcyjno-usługową.
Niewątpliwym atutem nieruchomości jest jej doskonałe skomunikowanie.

Port podał, że wizji lokalnej nieruchomości można dokonać między 12 i 23 lutego po uprzednim umówieniu się. Czas na złożenie ofert mija 22 maja o godzinie 12:00, zaś ich otwarcie odbędzie się 15 minut później w siedzibie ZMPG.

Szczegóły i pełna dokumentacja przetargu dostępne są na naszym portalu w zakładce "Ogłoszenia" oraz na stronie przetargi.portgdansk.pl.


bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.