Firma Blue Circle Olefins ogłosiła, że w porcie Rotterdam powstanie nowoczesny, w pełni zelektryfikowany zakład MTO o zdolności produkcyjnej 200 tys. ton rocznie. Inwestycja umożliwi przetwarzanie odnawialnego metanolu na w 100% cyrkularne etylen i propylen – podstawowe surowce chemiczne wykorzystywane do wytwarzania około 60% produktów przemysłu chemicznego w Europie.
Na początku października na Maasvlakte 2 w Rotterdamie odbyły się testy bezzałogowego statku nawodnego Prinses Margriethaven. Po raz pierwszy bezzałogowy statek mógł poruszać się po wodach holenderskich poza zamkniętym środowiskiem testowym.
Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni była miejscem V edycji konferencji pt. "Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych". W jej trakcie nie zabrakło tematów poświęconych rozwojowi , szansom i wyzwaniom dla branży morskiej, w tym transportu i energetyki. Organizatorem wydarzenia było Studenckie Koło Logistyki „Transport-Infrastruktura-Rozwój” WSAiB.
Innowacje w przemysłach morskich Unii Europejskiej to dziś najwyższa półka. Mogli się o tym przekonać uczestnicy wizyty studyjnej I-3 4 Blue Growth - NL Ecosystem Visit w Porcie Rotterdam, parkach naukowo-technologicznych w Hadze i na festiwalu startupów Upstream Festival w Rotterdamie.
W terminalu APM Maasvlakte II, mieszczącym się w Rotterdamie w Holandii, odbyła się 23 maja ceremonia chrztu nowego nabytku niemieckiego giganta żeglugi. Rotterdam Express jest kolejnym kontenerowcem z serii niemal 400-metrowych, niskoemisyjnych jednostek, pływających pod niemiecką banderą.
Dwie instytucje chcą być pomostem między Starym Kontynentem a najbardziej ludnym państwem świata. Podpisanie 26 maja umowy o współprac ma na celu rozwój rynku bunkrowania paliw ekologicznych, infrastruktury terminalowej i rozwoju portu dla klastrów przemysłowych Net Zero. W zamierzeniu zapewni to transport do miliona ton rocznie "zielonego paliwa" i zysk o równowartości miliarda dolarów.
Porty są dziś kluczową infrastrukturą dla gospodarek Europy, obsługując znaczną część międzynarodowego handlu. Około 75% europejskiego importu i eksportu odbywa się właśnie drogą morską. W Europie działa blisko 1200 portów morskich, w tym jedne z największych na świecie, jak Port Rotterdam i Port Antwerpia. Przez lata rozwijały się one dynamicznie stając się centrum logistyki i transportu zarówno dla Unii Europejskiej, jak i reszty świata, co podkreśla ich kluczowe znaczenie dla handlu globalnego.
W ramach czterotygodniowych prac z wykorzystaniem najnowszych technologii rozpoczął się innowacyjny proces przeprowadzenia bunkrowania statków w holenderskim porcie. Sięganie po rozwiązania cyfrowe ma zwiększyć wydajność i bezpieczeństwo związane z tą procedurą.
Zarząd Portu Rotterdam i Swietelsky Rail Benelux B.V. podpisały umowę na budowę stacji kolejowej na której usytuowanych będzie sześć torów zapewniających kompletowanie pociągów 740-metrowych. Będzie to zbudowana od podstaw stacja kolejowa Maasvlakte-Zuid.
Firma A.P. Moller - Maersk zainaugurowała 14 maja działalność specjalistycznego magazynu typu cross-dock w Porcie Rotterdam w Holandii, na obszarze terminalu Maasvlakte II. W zamierzeniu ma to znacznie przyspieszyć przepływ ładunków od przybycia na statek do punktu sprzedaży, zwłaszcza w krajach Beneluksu, Niemczech i Francji.
Ruszyła ogólnopolska kampania na rzecz offshore – Moc z Bałtyku
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Na plaży w Lipawie został znaleziony dron. Łotweskie wojsko go zidentyfikowało
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu