We wtorek rano w porcie Long Beach doszło do poważnego zdarzenia z udziałem kontenerowca MV Mississippi. Około godziny 9:00 zawaliła się część ładunku, w wyniku czego 67 kontenerów spadło do wody oraz na nabrzeże.
W maju 2025 roku port Long Beach odnotował znaczący spadek wolumenu przeładunków – o 8,2% r/r – obsługując łącznie 639 160 TEU. Głównym czynnikiem wpływającym na ten wynik pozostają zmienne warunki globalnego handlu, w tym wciąż obowiązujące taryfy celne. Podobną tendencję zaobserwowano w sąsiednim porcie w Los Angeles, który obsłużył 716 619 TEU, co oznacza spadek o 5% względem analogicznego okresu ubiegłego roku.
We wrześniu pracownicy doków i operatorzy terminali w Porcie Long Beach obsłużyli łącznie 829 429 jednostek (TEU), co oznacza wzrost o 11,8% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Przekroczyło to również poprzedni wrześniowy rekord ustanowiony w 2020 roku o 78 849 TEU.
Władze stanu Kalifornia ogłosiły wielki program inwestycyjny, mający na celu usprawnienie funkcjonowania portów i łańcucha dostaw poprzez wspieranie zrównoważonego rozwoju i wydajności, przy jednoczesnej poprawie bezpieczeństwa. Projekty otrzymujące fundusze stanowe obejmują modernizację portów w Los Angeles i Long Beach, najbardziej ruchliwych portów na półkuli zachodniej, a także innych portów morskich i śródlądowych.
Porty Zachodniego Wybrzeża Stanów Zjednoczonych doświadczają zatorów, które wpływają na łańcuchy dostaw. Zalew kontenerów, zastoje w azjatyckich portach, trudna sytuacja na lądzie sprawiają, że być może w te święta zobaczymy Kevina samego w domu – ale tym razem bez prezentów.
Ponad 10 lat po rozpoczęciu prac, Port Long Beach ogłosił zakończenie budowy terminalu kontenerowego w Middle Harbor, jednego z najbardziej zaawansowanych technologicznie i przyjaznych środowisku obiektów ładunkowych na świecie.
Ponure perspektywy znacznie niższych poziomów przepustowości w portach kontenerowych na początku pandemii, 18 miesięcy później przekształciły się w poważny niedobór w wielu terminalach na całym świecie.
Oczekuje się, że największe porty importu detalicznego w Stanach Zjednoczonych zanotowały kolejny przełomowy miesiąc w maju. Konsumenci powrócili bowiem do normalnych wzorców zakupowych wraz ze wzrostem liczby szczepień - ogłosiła w tym tygodniu Narodowa Federacja Detaliczna (NRF). Tymczasem łańcuchy dostaw starają się nadążyć za popytem.
W 2020 roku w amerykańskim Porcie Long Beach przeładowano 8,1 mln TEU, pomimo wpływu pandemii koronawirusa oraz trwającej wojny handlowej między Chinami i USA.
Port w Los Angeles przeładował w październiku nieco ponad 980 000 TEU, co ustanowiło nowy rekord w najbardziej ruchliwym miesiącu w historii portu.
MRiRW planuje zmniejszyć liczbę statków do połowów na Zalewie Wiślanym i Zalewie Szczecińskim
Energetyka w punkcie zwrotnym - za nami 42. EuroPOWER & OZE POWER
Uroczyste otwarcie wystawy „Pod misyjną banderą” już 27 listopada przed Centrum Weterana
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta