Statki pasażerskie Carnival można spotkać daleko w Norweskich fiordach i portach Alaski, w Australii i Oceanii, obsługują pasażerów w portach Florydy i Karaibów, odwiedzają porty na Morzu Północnym, Atlantyku i Bałtyku. Flota Carnival Corporation liczy tyle ile w najlepszych latach Polskie Linie Oceaniczne. Korporacja zarządza ponad 90 statkami pasażerskimi z nowoczesnym wyposażeniem zapewniającym wypoczynek i rozrywkę na morzu.
Niemiecka stocznia z siedzibą w Kilonii poinformowała o ważnym kroku w ramach współpracy obronnej z Kanadą. Chodzi o kluczowy system CMS-300, który użytkowany z sukcesami przez niemieckie siły morskie miałby trafić do kolejnego nabywcy. W tle są stałe starania o pozyskanie kontraktu na okręty podwodne, gdzie jednym z dwóch oferentów jest właśnie TKMS.
Do uczestnictwa w grudniowej aukcji przygotowywany jest projekt Bałtyk 1. Aukcja ma być przełomowym momentem dla sektora energetycznego. Zwycięzcy aukcji pozyskają kontrakty różnicowe (tzw. CfD) gwarantujące stabilną cenę sprzedaży energii z morskich farm wiatrowych przez 25 lat.
Sam fakt, że Ocean Winds jako pierwszy deweloper morskich farm wiatrowych podpisał kontrakt z polską firmą jako dostawcą Tier 1 świadczy o tym, że polski łańcuch dostaw jest już gotów do tego, żeby odgrywać większą rolę – mówi Kacper Kostrzewa, Dyrektor Zarządzający Ocean Winds w Polsce.
Tegoroczną konferencję Offshore Wind Logistics & Supplies zamykała debata poświęcona polskiej flocie morskiej dla morskiej energetyki wiatrowej. Moderował ją Mateusz Kowalewski, wydawca serwisu GospodarkaMorska.pl.
Terminal Naftoport w Porcie Gdańsk doczeka się nowego stanowiska przeładunkowego, dzięki któremu jego możliwości przeładunkowe zwiększą się o ok. 9 mln ton ropy naftowej rocznie. W Porcie Gdańsk podpisane zostały dziś umowy z Doraco, które zajmie się realizacją inwestycji.
Im bliżej potencjalnej daty ogłoszenia oferenta, który dostarczy polskiej Marynarce Wojennej okręty podwodne w ramach programu „Orka”, tym pojawia się więcej informacji na temat propozycji. Nie brakuje też emocji. Wśród sześciu zainteresowanych podmiotów jest szwedzki koncern Saab, wspierany w tym względzie przez rząd w Sztokholmie i jak się teraz okazuje, także w… Londynie.
Deklaracja polskiego rządu, że do końca roku wybierze oferenta, który dostarczy okręty podwodne dla polskiej Marynarki Wojennej w ramach programu „Orka”, wywołała falę komentarzy. Biorąc pod uwagę stan sił podwodnych, temat wywołuje wiele emocji, jest to jednak sposobność lepiej poznać propozycje od podmiotów starających się o pozyskanie kontraktu. Od lat przewijał się temat propozycji od zachodniego sąsiada Polski, a dokładniej kilońskiej stoczni TKMS. Poznaliśmy perspektywę firmy na ten temat.
Agencja Rozwoju Przemysłu S.A. uruchamia program „Atom bez barier” - kompleksowy pakiet instrumentów finansowych dla przedsiębiorstw, które chcą włączyć się w realizację pierwszej polskiej elektrowni jądrowej. Celem inicjatywy jest zwiększenie udziału krajowych firm w łańcuchu dostaw energetyki atomowej, wzmocnienie ich kompetencji technologicznych oraz ułatwienie dostępu do kontraktów w tym strategicznym obszarze.
Tegoroczna konferencja PIMEW-u odbyła się w Gdańsku i była jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w polskim sektorze morskiej energetyki wiatrowej. W centrum uwagi znaleźli się inwestorzy, przedstawiciele administracji publicznej, spółek Skarbu Państwa, deweloperów, dostawców oraz… oczywiście kancelarii prawnych.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Z Bałtyku obok flot NATO pod siedmioma banderami na Morze Śródziemne
Rok w 10 tygodni. Studia niestacjonarne na Politechnice Morskiej
„OZE i wodór mogą i powinny być napędem regionów” – ważna konferencja przed nami
Chiny apelują do Trumpa o szerszą współpracę – także na morzu i w sektorze stoczniowym
Na Pomorzu jest wdrażany system Entry/Exit (EES). Straż Graniczna podaje szczegóły