Wyższa Szkoła Administracji i Biznesu w Gdyni była miejscem V edycji konferencji pt. "Świat, który nadchodzi. Lokalne i regionalne konsekwencje wyzwań globalnych". W jej trakcie nie zabrakło tematów poświęconych rozwojowi , szansom i wyzwaniom dla branży morskiej, w tym transportu i energetyki. Organizatorem wydarzenia było Studenckie Koło Logistyki „Transport-Infrastruktura-Rozwój” WSAiB.
Jeszcze kilka miesięcy temu rosyjska retoryka na temat Arktyki była konfrontacyjna wobec USA, ale dziś - według dr. Sergeya Sukhankina z waszyngtońskiego think tanku Jamestown Foundation - Rosjanie byliby zainteresowani "zaczepnymi krokami USA w Arktyce, bo to odwracałoby uwagę Zachodu od Ukrainy".
Rozmowa z Arturem Ambrożewiczem, prezesem spółki Vulcan Training&Consultancy zajmującej się szkoleniami specjalistycznymi dla branży wiatrowej i Oil & Gas oraz Członkiem Zarządu PIMEW
Polskie Porty to nie tylko wielka trójka portów o strategicznym znaczeniu dla gospodarki kraju. To również szereg mniejszych portów, nie będących własnością Skarbu Państwa. Wraz z rozwojem morskiej energetyki wiatrowej ich rola rośnie, choć borykają się one z problemami często wynikającymi z zaniedbań ze strony władz centralnych. Między innymi o nich rozmawiali eksperci podczas panelu poświęconego wpływowi portów na rozwój gmin i miast nadmorskich.
Dynamiczny rozwój branży morskiej nie może odbywać się bez odpowiedniego planowania ani odpowiedniego finansowania. Wiąże się to z współpracą firm oraz instytucji, które są zaangażowane w prowadzone inwestycje. Ich plany, prowadzone przedsięwzięcia, jak i wyzwania, były zagadnieniami poruszonymi podczas trzeciego panelu Kongresu Polskiego Porty 2030.
Ciemne chmury przymusu i konfrontacji rzucają cień na Indo-Pacyfik, powodując obawy o stabilność regionu - powiedział w czwartek premier Indii Narendra Modi podczas wystąpienia przed połączonymi izbami Kongresu USA. Indyjski przywódca mówił też o skutkach wojny na Ukrainie, twierdząc, że "to nie jest epoka wojny".
"Nowe możliwości” - to hasło, które przyświecało jednemu z największych wydarzeń gospodarczych w Polsce - szóstej edycji Kongresu 590, który odbył się w dniach 5-6 października w Warszawie i zgromadził 240 ekspertów. Honorowy patronat nad kongresem objął Prezydent RP Andrzej Duda, który wraz z Prezydentem Republiki Austrii Alexandrem Van der Bellenem wziął udział w organizowanym w ramach Kongresu Polsko-Austriackim Forum Ekonomicznym „Green Future”.
We wtorek 14 września w budynku Filharmonii im. Mieczysława Karłowicza w Szczecinie rozpoczął się 8. Międzynarodowy Kongres Morski. Imprezę otworzył panel poświęcony wyzwaniom, jakim będą musiały stawić czoła polskie porty morskie.
W najbliższych latach po pandemii inflacja może utrzymywać się na wyższym poziomie niż średnia z ostatnich dwóch dekad - wskazuje w raporcie PKO BP. Przyszłą inflację będą determinowały m.in. demografia, transformacja energetyczna, wojny handlowe, kształt polityki redystrybucyjnej państwa.
Rozwój technologiczny sprawi, że w ciągu 20 lat zniknie ok. 2 mln miejsc pracy, a 3 mln ulegnie transformacji - powiedziała w czwartek minister rozwoju Jadwiga Emilewicz podczas prezentacji raportu pt. "Drogi do przemysłu 4.0" przygotowanego przez Polski Instytut Ekonomiczny. Dodała, że w ich miejsce powstaną nowe, lepiej płatne.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy
Rosja wysłała samochody do Kuby. W porcie w Hawanie wyładowano auta „Moskwicz”
Narodziny i rozkwit oceanicznego imperium. Od używanego statku do nowoczesnej floty pasażerskiej
Napięcia między Moskwą a Ankarą: rosyjski statek nie dostał zgody na wejście do portu w Stambule
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli