Prace przy budowie polskiego Terminala FSRU nabierają tempa. Najbardziej zaawansowane roboty toczą się w części lądowej, a te na morzu właśnie wkraczają w kluczową fazę.
GAZ-SYSTEM rozpoczyna dialog z uczestnikami rynku gazu, aby zweryfikować ich zainteresowanie zwiększeniem mocy regazyfikacji na Terminalu FSRU. Potwierdzenie zapotrzebowania na dodatkową zdolność regazyfikacji LNG stanowiłoby podstawę do rozpoczęcie procedury Open Season w tej sprawie.
W miejscu planowanej lokalizacji pierwszego w Polsce pływającego terminalu LNG GAZ-SYSTEM rozpoczął pogłębianie dna Zatoki Gdańskiej. To jeden z kluczowych etapów poprzedzających budowę infrastruktury nabrzeża. Prace obejmą łącznie blisko 656 tys. m2 akwenu.
Komisja Europejska rozpoczęła przygotowania do Strategii portowej UE i Strategii morskiej UE w przemyśle i zaprasza zainteresowane strony do udziału w tym procesie. 1 lipca szereg przedstawicieli europejskiego biznesu morskiego i środowisk związanych z przemysłami morskimi wzięło udział w strategicznym dialogu na temat strategii morskiej UE. Spotkanie odbyło się na zaproszenie Apostolosa Tzitzikostasa, komisarza UE ds. zrównoważonego transportu i turystyki. Uczestniczył w nim również Stéphane Séjourné, wiceprzewodniczący wykonawc
Promotorzy projektu Nordycko-Bałtyckiego Korytarza Wodorowego (NBHC) – fiński Gasgrid vetyverkot Oy, estoński Elering, łotewski Conexus Baltic Grid, litewski Amber Grid, polski GAZ- SYSTEM, niemiecki ONTRAS oraz Europejska Agencja Wykonawcza ds. Klimatu, Infrastruktury i Środowiska (CINEA) – podpisali umowę o przyznaniu dotacji z funduszy Unii Europejskiej (UE) dla projektu NBHC.
PKP Polskie Linie Kolejowe zakończyły instalację nowych urządzeń systemu sterowania ruchem kolejowym na linii z Pruszcza Gdańskiego do stacji Gdańsk Port Północny.
Gaz-System otrzymał 3 grudnia decyzję Wojewody Pomorskiej o pozwoleniu na budowę w Zatoce Gdańskiej dla pływającego Terminala LNG wraz z infrastrukturą niezbędną do jego obsługi oraz gazociągu podmorskiego, łączącego Terminal z lądem. Planowany termin uruchomienia FSRU to przełom 2027 i 2028 r.
PKP Polskie Linie Kolejowe informuje o zakończeniu prac mających na celu poprawę kolejowego dostępu do Portu Gdynia. Przedsięwzięcie o wartości 1,9 mld zł netto zapewnia sprawny i bezpieczny dowóz oraz odbiór większej ilości towarów koleją w krótszym czasie. Więcej ładunków jadących po torach ma oznaczać także mniej samochodów ciężarowych na drogach.
Zarząd Portu Rotterdam i Swietelsky Rail Benelux B.V. podpisały umowę na budowę stacji kolejowej na której usytuowanych będzie sześć torów zapewniających kompletowanie pociągów 740-metrowych. Będzie to zbudowana od podstaw stacja kolejowa Maasvlakte-Zuid.
Gaz-System poinformował, że zawarł dwie umowy na nadzór inwestorski przy budowie gazociągów lądowych, którymi wyprowadzany będzie surowiec z FSRU, który stanie na Zatoce Gdańskiej.
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Kłopoty amerykańskiej stoczni przy budowie patrolowców dla straży wybrzeża. Przedsięwzięcie przejmie Austal?
Kolejny jeziorowiec PŻM przechodzi próby morskie
Aramco ogłasza 17 porozumień i umów z firmami w USA o wartości 30 mld dolarów
Energetyka rośnie szybciej niż porty. Gotowe zaplecze pod Elblągiem
Broń laserowa dla Royal Navy. Ponad 300 mln funtów na uzbrojenie do zwalczania dronów
Europejscy liderzy odpowiedzieli na amerykański plan pokojowy dla Ukrainy