Odbywające się gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. prace nad statkami Windcat 61 i Windcat 62 postępują, a firma FRS Windcat Polska informuje, że obie jednostki są już na wodzie. Będą one przeznaczone do operowania przy transferach załóg i materiałów na polskich projektach w zakresie morskiej energetyki wiatrowej. Obie jednostki mają być gotowe do eksploatacji w II poł. 2025 roku.
Jak informuje FRS Windcat Polska Sp. z o.o., dwa kadłuby nowo budowanych statków serii MK5 są prawie gotowe. Powstają w gdańskiej stoczni Alu International Shipyard sp. z o.o. Jednostki Windcat 61 i Windcat 62 będą dostępne do operowania przy transferach załóg i materiałów na polskich projektach w zakresie morskiej energetyki wiatrowej.
Polski operator statków przeznaczonych do transferu załóg, FRS Windcat Polska Sp. z o.o., otrzyma dwa statki CTV (crew transfer vessel) ze stoczni ALU International Ltd. z opcją dostarczenia kolejnych jednostek. Jest to kolejny krok, w którym firma zaznacza swój wkład w Polski local content podczas budowy i eksploatacji polskich morskich farm wiatrowych.
We czwartek 12 września odbyło się pierwsze po wakacjach spotkanie Polskiego Forum Technologii Morskich.
Polskie Forum Technologii Morskich aktywnie rozpoczyna działalność. W poniedziałek w Rewie odbyło się pierwsze spotkanie członków zrzeszonych w ramach tej organizacji utworzonej na rzecz rozwoju gospodarki morskiej. Obecnie PFTM stanowi 19 firm, w tym 5 stoczni budujących statki i obiekty pły
Polskie Forum Technologii Morskich aktywnie rozpoczyna działalność. W poniedziałek w Rewie odbyło się pierwsze spotkanie członków zrzeszonych w ramach tej organizacji utworzonej na rzecz rozwoju gospodarki morskiej. Obecnie PFTM stanowi 19 firm, w tym 5 stoczni budujących statki i obiekty pływające: CRIST, Safe oraz Marine Projects Ltd., a także Stal Complex i ALU International Shipyard.
„Pracodawcy Pomorza” oraz Wydział Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej zapraszają na konferencję „Kształcenie kadr dla nowoczesnej gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej – wyzwania, bariery, oczekiwania”.
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Polski wiceadmirał z wizytą w litewskiej Marynarce Wojennej
Co z tą „Orką”? Poselska interpelacja prezentuje wątpliwości wokół transparentności wyboru oferenta
Naval Group zbuduje czwartą fregatę dla Grecji. Zamówienie potwierdzone
Trwa drugi etap inwestycji chroniącej Rewę przed powodzią
Umowa USA i Korei Pd. wywoła efekt nuklearnego domina?