Holenderski projektant i budowniczy statków Holland Shipyards Group podpisał kontrakt na budowę trzech dodatkowych promów hybrydowych dla niemieckiego Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel (SFK).
Stocznia niedawno ukończyła kolejną jednostkę dla SFK. Chodzi o w pełni elektryczny prom Düsternbrook, który niedawno trafił do służby.
Promy będą mierzyć 32,4 metry długości, 8,8 metrów szerokości oraz są wyposażone w napęd hybrydowy, który może być zasilany przez generatory lub za pomocą baterii akumulatorów.
Pierwsze dwie jednostki mają zostać dostarczone w lutym i maju 2022 roku, a ostatnia na początku 2026 roku.
- Holenderskie stocznie zwyciężyły w europejskim przetargu wśród dwunastu innych stoczni. Kontrakt obejmował cztery promy, ale został podzielony na prototyp i opcję trzech dodatkowych statków - skomentował Ansgar Stalder, dyrektor operacyjny w Schlepp- und Fährgesellschaft Kiel.
- Ponieważ prototyp Gaarden był w służbie przez kilka miesięcy i świetnie się sprawował, byliśmy pewni, że przedłużymy umowę zgodnie z pierwotnym planem.
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy
Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym
W stoczni Naval Group położono stępkę pod trzecią fregatę dla Marynarki Wojennej Grecji
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth