Stocznia ze Świnoujścia wybuduje statek napędzany solarnie. - Jednostka będzie zabierać 90 pasażerów i powstanie dla niemieckiego armatora – powiedział na antenie Radia Szczecin Dariusz Wąs ze stoczni Poltramp Yard.
Jednostka, która powstanie w Świnoujściu to katamaran o napędzie solarnym, który będzie pływał po niemieckiej rzece i przewoził pasażerów. Będzie wyposażona w silnik elektryczny ładowany z baterii słonecznych.
Jak tłumaczy Dariusz Wąs, kontrakt jest już podpisany. Technologia użyta do budowy katamaranu jest innowacyjna. - Wydajność paneli słonecznych jest wystarczająca, żeby naładować baterie w ciągu dnia i potem wykorzystywać – powiedział w radiu Wąs.
Poltramp Yard to firma działająca w sektorze przemysłu stalowego i okrętowego. Jej profil działalności to budowy nowych jednostek pływających, sekcji kadłuba i nadbudówek. Stocznia współpracuje także z wieloma armatorami, wykonując kompleksowe przebudowy ich statków jak i remonty. W skład firmy wchodzi także spółka-córka Alumare, która specjalizuje się w budowie kadłubów oraz konstrukcji aluminiowych.
Odkąd 6 lat temu stocznia przeprowadziła się na nabrzeże nr 87 w Porcie Handlowym Świnoujście, wciąż inwestuje w jego rozbudowę. Wybudowano tu już budynek warsztatowo-biurowy czy halę produkcyjną.
W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. odbędzie się położenie stępki pod niszczyciel min, przyszły ORP Rybitwa
Venture Global LNG kupuje nowe gazowce. W tle postępowanie arbitrażowe największych firm energetycznych
Vera Navis projektuje innowacyjny patrolowiec dla Marynarki Wojennej Portugalii
Vard rozpoczyna próby morskie statku operacyjnego dla Rem Offshore
W Singapurze przeprowadzono pierwsze na świecie bunkrowanie statku ciekłym amoniakiem
Wärtsilä wspiera zoptymalizowane operacje o niskiej emisji dla dwóch statków P&O Ferries