Po 45 latach zamyka się bar 80dziesiątka, w przeszłości Bufet nr 8. Choć przetrwał przemiany ustrojowe, to i on mierzył się z kolejnymi wyzwaniami. Ostatecznie więc znika „Ostatni Bar Stoczni Gdańskiej”.
Jak informuje Radio Gdańsk, dalszą działalność uniemożliwiło m.in. odcięcie od sieci wodociągowej i kanalizacyjnej. Ma to związek z rozbudową powstającej dzielnicy mieszkaniowej na terenie Młodego Miasta, nowej dzielnicy śródmieścia Gdańska, powstającej na terenach postoczniowych i poprzemysłowych. Dodatkowo właściciel gruntu przekazał wypowiedzenie najmu, dając czas maksymalnie do połowy września. Prowadzący lokal Dariusz Ryć poinformował media, że w tej sytuacji punkt zostanie ostatecznie zamknięty i obecnie szuka nowego miejsca na prowadzenie działalności gastronomicznej.
W okresie PRL-u na terenie gdańskiej stoczni funkcjonowały przyzakładowe punkty gastronomiczne i stołówka centralna. Przemiany ustrojowe po 1989 roku, a także sytuacja gospodarcza okazała się trudna także dla nich. W 1994 roku jeden z punktów zakupili obecni właściciele, najpierw nadając mu nazwę Bar po Wierzbą, potem 80dziesiątka. Z racji na oryginalny wystrój z lat 80-tych, nagromadzone pamiątki i puszczaną muzykę miejsce uważano za „wehikuł czasu”. Stąd, ze względu na unikalny klimat lokal cieszył się też zainteresowaniem miłośników historii, wykorzystywano go też jako scenerię filmów i teledysków.
Mimo zainteresowania, ze względu na wzrost cen oraz konkurencję w branży gastronomicznej, prowadzenie biznesu było coraz trudniejsze. Do tego dochodziły zmiany związane z przebudową miasta i tworzeniem nowej infrastruktury mieszkaniowej. W połowie lipca portal Trójmiasto.pl podał informację, że lokal pozostanie otwarty do końca lata. Potem, już jesienią, na teren mają wjechać buldożery i rozpocząć roboty rozbiórkowe.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów