• <
bulk_cargo_port_szczecin

Zakłócenia łańcucha dostaw. Pandemia wpływa na wzrost importu detalicznego

15.09.2021 19:08 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Zakłócenia łańcucha dostaw. Pandemia wpływa na wzrost importu detalicznego

Partnerzy portalu

Zakłócenia łańcucha dostaw. Pandemia wpływa na wzrost importu detalicznego - GospodarkaMorska.pl
Fot. Port of Long Beach

Wzrost importu detalicznego w największych portach kontenerowych w USA maleje z powodu globalnych zakłóceń łańcucha dostaw związanych z pandemią.

– Wzrost rok do roku nie jest tak dramatyczny jak wcześniej, ponieważ teraz porównujemy wyniki z miesiącami, w których większość sklepów zamkniętych przez pandemię w zeszłym roku została ponownie otwarta, a detaliści ponownie rozpoczęli zaopatrywanie się – powiedział Jonathan Gold, wiceprezes NRF ds. łańcucha dostaw i polityki celnej.

– Spodziewaliśmy się tego. Widzimy jednak problemy, od zamykania portów w Azji po statki czekające w kolejce na dokowanie w portach USA. Stwarza to ciągłe wyzwania, ponieważ sprzedawcy detaliczni pracują nad dostarczeniem wystarczającej ilości zapasów, aby zaspokoić popyt. Niedawne powołanie przez administrację grupy zadaniowej ds. łańcucha dostaw jest dużym krokiem naprzód i nie możemy się doczekać współpracy z urzędnikami w celu znalezienia rozwiązań – dodał Gold.

Amerykańskie porty objęte Global Port Tracker NRF, który jest produkowany przez Hackett Associates, wykazały, że porty obsłużyły 2,19 miliona TEU w lipcu, ostatnim miesiącu, dla którego dostępne są dane. To o 2 procent więcej niż w czerwcu i o 14,2 procent więcej niż rok wcześniej.

Porty nie podały jeszcze danych z sierpnia, ale Global Port Tracker prognozował miesiąc na 2,27 miliona TEU, co oznaczałoby wzrost o 7,8 procent rok do roku i stanowiłoby najbardziej ruchliwy sierpień w historii. Jednak liczba ta byłaby niższa od prognozy 2,37 mln TEU z sierpnia miesiąc temu.

Ładunki opóźnione nawet o miesiąc

Aż 24 statki czekają nawet tydzień lub dłużej zakotwiczone przed portami Los Angeles i Long Beach, aby dokonać tam rozładunku towarów.

– Niektóre ładunki spodziewane w sierpniu dotarły do portów dopiero we wrześniu. A ponieważ z powodu pandemii Covid-19 niektóre rejsy z Azji są opóźnione, część jesiennych ładunków może dotrzeć niż wcześniej oczekiwano – poinformował NRF.

Sierpień tradycyjnie wyznacza początek „szczytu sezonu”, kiedy detaliści zaopatrują się w świąteczne towary. Wielu sprzedawców próbowało w tym roku zwiększyć dostawy, aby zapewnić wystarczającą ilość zapasów w okresie świątecznym.

– Zarządzanie logistyką łańcucha dostaw boryka się z poważnymi problemami, ponieważ zakłócenia utrudniają zarówno importerom, jak i eksporterom prowadzenie transakcji - powiedział Ben Hackett, założyciel Hackett Associates. – Mamy do czynienia z niedoborami we wszystkich sektorach łańcucha: brakiem wystarczających zdolności przewozowych, co prowadzi do wzrostu kosztów wysyłki; brakiem miejsca do magazynowania; brakiem możliwości przewozowych samochodów ciężarowych i kolei oraz niedoborem siły roboczej na całym świecie.

Porty zawarte w Global Port Tracker obejmują Los Angeles/Long Beach, Oakland, Seattle i Tacoma na Zachodnim Wybrzeżu; Nowy Jork/New Jersey, Port of Virginia, Charleston, Savannah, Port Everglades, Miami i Jacksonville na wschodnim wybrzeżu oraz Houston na wybrzeżu Zatoki Meksykańskiej.


Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.