• <
PZT_1100x200_gif_2020

Wzrost efektywności transportu w ramach globalnych łańcuchów logistycznych celem projektu "ePIcenter"

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Wzrost efektywności transportu w ramach globalnych łańcuchów logistycznych celem projektu "ePIcenter"
Wzrost efektywności transportu w ramach globalnych łańcuchów logistycznych celem projektu "ePIcenter"  - GospodarkaMorska.pl
fot. Uniwersytet Morski w Gdyni

zc

24.03.2021 Źródło: Uniwersytet Morski w Gdyni

Instytut Morski Uniwersytetu Morskiego w Gdyni jako jedyna polska jednostka naukowo-badawcza we współpracy z PKP S.A., rozpoczął realizację projektu ePIcenter - “Fizyczny internet i synchromodalność w zwiększaniu efektywności transportu w ramach globalnych łańcuchów logistycznych”.

Międzynarodowe Konsorcjum składające się z 36. partnerów reprezentujących wiodące porty morskie, kluczowych spedytorów i gestorów ładunków, firmy logistyczne, instytucje naukowe i organizacje technologiczne oficjalnie zainicjowało projekt ePIcenter koordynowany przez Port w Antwerpii. Projekt jest finansowany z Programu „Horyzont 2020”, a jego okres realizacji wynosi 42 miesiące.

Partnerzy projektu połączyli siły, aby wypracować innowacyjne rozwiązania, które stanowią odpowiedź na globalne wyzwania w łańcuchu dostaw dotyczące długości, złożoności i podatności transportu na zagrożenia. Celem projektu będzie umożliwienie efektywnego transportu ładunków, ze szczególnym uwzględnieniem możliwości technicznych i operacyjnych, takich jak fizyczny Internet, operacje synchro-modalne, jak i inne przełomowe technologie np. Hyperloop, Przemysł 4.0 i pojazdy autonomiczne.

Projekt ePIcenter ma prawdziwie globalny zasięg, a jego pilotażowe rozwiązania będą wprowadzane na głównych trasach żeglugowych z Europy do Kanady i USA, a także na  szlakach handlowych, takich jak Szlak Morza Północnego i nowy Szlak Jedwabny. Firmy wprowadzające innowacje technologiczne i eksperci do spraw środowiska będą ściśle współpracować w celu opracowania nowych rozwiązań, które efektywnie zwiększą wydajność i stabilność globalnych łańcuchów dostaw oraz przyczynią się do realnego rozwoju logistyki.

Dzięki zorientowanym na wyniki pilotażom i wdrożeniom oraz współpracy z kluczowymi podmiotami w sektorze handlu i logistyki, ePIcenter zobowiązuje się wypracować rozwiązania mające realny wpływ na przyszłe zrównoważone łańcuchy logistyczne.


Projekt realizowany jest w zespole Zakładu Ekonomiki i Prawa IM UMG kierowanego przez Marcina Kalinowskiego.

Żeby przejść na stronę projektu kliknij tutaj

Projekt otrzymał finansowanie z unijnego programu badań i innowacji „Horyzont 2020” w ramach umowy o dotację nr 861584.

Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 28275,00 $ tona -0,44% 21 kwi
 Cynk 2793,00 $ tona -1,13% 21 kwi
 Aluminium 2344,00 $ tona 0,86% 21 kwi
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.