Grupa technologiczna Wärtsilä ogłosiła, że dostarczy swoje rozwiązania napędowe EnergoFlow i EnergoProFin do czterech średniej wielkości tankowców (MR) we flocie International Seaways. Urządzenia te zostaną użyte do modernizacji istniejącego systemu śruby nastawnej Wärtsilä na tych statkach, co ma skutkować oszczędnością paliwa na poziomie około pięciu procent (5%). Będą to pierwsze statki klasy lodowej 1A FS wyposażone w rozwiązanie EnergoFlow. Zamówienie zostało złożone przez Wärtsilä w pierwszym kwartale 2024 roku.
Zmniejszając zużycie paliwa przez tankowce, International Seaways wzmocni swoje działania na rzecz zrównoważonych operacji i będzie nadal spełniać wymagania wskaźnika intensywności węglowej (CII). Projekt modernizacji śrub napędowych poprzedziło szczegółowe badanie inżynieryjne mające na celu optymalizację istniejących systemów napędowych.
- Nasza firma jest zaangażowana w redukcję emisji CO2 zgodnie z celami IMO. Cieszymy się z partnerstwa z Wärtsilä w instalacji tych urządzeń, kontynuując naszą podróż ku zrównoważonemu rozwojowi - mówi Michael LaGrassa, dyrektor ds. nowych konstrukcji i wydajności w International Seaways.
EnergoFlow to innowacyjne urządzenie, które tworzy optymalny przepływ dla śruby, zmniejszając zużycie paliwa i emisję w każdych warunkach eksploatacyjnych. EnergoProFin to oszczędzająca energię nakładka na śrubę z łopatkami, które obracają się razem ze śrubą. Redukuje straty energii wywołane wirami powstającymi za piastą śruby, zwiększając ogólną wydajność napędu i znacząco redukując hałas podwodny.
- Jako firma dedykowana wspieraniu wysiłków dekarbonizacji przemysłu morskiego, cieszymy się z współpracy z International Seaways w poprawie efektywności paliwowej tych czterech jednostek. Wybrane systemy Wärtsilä nie tylko spełnią i przewyższą minimalne wymagania CII i cele IMO, ale także zwiększą wartość rynkową tych statków - komentuje Jan Othman, wiceprezes ds. usług projektowych, Wärtsilä Marine.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów