Z udziałem publiczności odbyło się kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland. Statek rybacki NB 477 Havfisk zjechał z pochylni B1.
Mało wiatru, mało wyścigów, ale wiele emocji z bycia razem – trzecia część Pucharu Polskiego Związku Żeglarskiego zakończona. W Krynicy Morskiej w ten weekend rywalizowało prawie 500 żeglarzy i żeglarek w 11 klasach regatowych. W sumie, w trzech częściach Pucharu PZŻ, w ciągu 9 dni na Zalewie Wiślanym zaprezentowało się ponad 700 zawodników.
W stoczni Riva Trigoso w Genui, należącej do Fincantieri, zwodowano dziesiątą fregatę typu Carlo Bergamini, która wejdzie w skład sił morskich Włoch (Marina Militare). Przyszły Emilio Branchi (F 599) ma wejść do służby w przyszłym roku.
Włoska firma z branży stoczniowej podpisała kontrakt na budowę dwóch kolejnych fregat dla US Navy. W jej stoczni Fincantieri Marine Marinette, znajdującej się w USA, zostało zaplanowanych sześć okrętów tej klasy. Aktualnie trwa budowa pierwszej z nich.
Dzisiaj na Zalewie Wiślanym hartowały się żeglarskie charaktery, a panujące warunki mogły wybić żeglarstwo z głowy niejednemu młodemu człowiekowi. Trzeci, ostatni dzień drugiej części Pucharu Polskiego Związku Żeglarskiego w Krynicy Morskiej obfitował w zwroty akcji, liczne wywrotki i walkę do samego końca.
Z udziałem władz państwowych, kadry dowódczej Japońskich Morskich Sił Samoobrony, branży stoczniowej oraz pozostałych gości odbyła się uroczystość pierwszego podniesienia bandery na najnowszym okręcie sił morskich Japonii. To piąta z ośmiu zaplanowanych, wielozadaniowych fregat typu Mogami, budowanych w rekordowo krótkim czasie.
Damen i wiodąca firma specjalizująca się w ciężkich transportach morskich BigLift Shipping zakończyły duże logistyczne przedsięwzięcie. Jeden statek przetransportował jedenaście holowników Damen ze stoczni w Wietnamie i Chinach do Europy.
120 żeglarzy i żeglarek na starcie, trzy klasy regatowe, sporo emocji i brak niespodzianek. Pierwsza część regat o Puchar Polskiego Związku Żeglarskiego za nami. W Krynicy Morskiej rozdano wczoraj medale w olimpijskiej klasie 470 oraz w amatorskich klasach Omega Sport i Omega Standard.
Finowie wyznaczają nowy kurs w żegludze przyjaznej dla środowiska. Na Bałtyk i Morze Północne wprowadzają hybrydowe 90-metrowe statki do przewozu ładunków masowych. Serię 12 jednostek zamawiają w Indiach, pomijając stocznie europejskie i Dalekiego Wschodu.
United Launch Alliance (ULA), firma zajmująca się wystrzeliwaniem rakiet kosmicznych ogłosiła, że podpisała umowy ze stoczniami Bollinger Shipyards w Lockport w stanie Luizjana i Bristol Harbor Group, w stanie Rhode Island, na zaprojektowanie, nadzorowanie i budowę nowego statku do transportu rakiet Vulcan z fabryki w Decatur w stanie Alabama do stanowisk startowych w Cape Canaveral Space Force Station na Florydzie i Vandenberg Space Force Base w Kalifornii.
Nowy holownik Damen dołącza do floty Multraship
W Świnoujściu otwarto Interaktywne Muzeum Statków na Wodzie
Chińska firma zbuduje nowy terminal kontenerowy dla Gruzji nad Morzem Czarnym
Norwegia stawia na autonomiczne promy. Kongsberg Maritime wytycza kurs. Polskie stocznie mają szansą by nim popłynąć
Największy od miesięcy zmasowany atak Huti na żeglugę został odparty
Nowe wyzwania dla portów w logistyce Morskich Farm Wiatrowych. Zbliża się X Seminarium Akademii Offshore