• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Chiny. Promy i ro-paxy mają zapełnić lukę w marynarce wojennej. Szykowane do inwazji na Tajwan?

Zachodni obserwatorzy i analitycy zwracają uwagę, że Chiny mogą przygotowywać cywilne promy i jednostki ro-pax do udziału w inwazji na Tajwan. Tego typu zastosowanie statków było już nawet sporadycznie ćwiczone podczas manewrów.

31.05.2024, 21:00
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Ukraina zaatakowała rakietami terminale naftowe w Kraju Krasnodarskim

Grupa uderzeniowa armii Ukrainy zaatakowała przeprawę promową i terminal naftowy Kaukaz w Kraju Krasnodarskim w Rosji, wykorzystywane przez rosyjskie wojsko. Zastosowano w tym celu rakiety produkcji ukraińskiej Neptun – poinformował w piątek sztab generalny w Kijowie.

31.05.2024, 10:23
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norwegia stawia na autonomiczne promy. Kongsberg Maritime wytycza kurs. Polskie stocznie mają szansą by nim popłynąć

Dobrze znany w Polsce, norweski operator promowy Torghatten przy wsparciu Kongsberg Maritime wprowadzą system pozwalający na pływanie promów autonomicznych. Rozwiązanie zostanie zastosowane na połączeniu Flakk-Rørvik.

31.05.2024, 09:25
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Ukraińskie rakiety uszkodziły dwa promy w Cieśninie Kerczeńskiej. Most Krymski zamknięty

Sztab generalny Ukrainy poinformował w czwartek o przeprowadzeniu pomyślnego ataku za pomocą pocisków dalekiego zasięgu ATACMS na przeprawę promową przez Cieśninę Kerczeńską na Krymie. Wcześniej o ostrzale powiadomiły okupacyjne władze półwyspu.

30.05.2024, 10:05
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen

Norweski operator promowy Torghatten i Kongsberg Maritime zawarły umowę na opracowanie systemu dla autonomicznych promów na trasie Flakk-Rørvik. Ma to pozwolić na dalszy rozwój morskiego transportu autonomicznego, rozwijanego dotąd na krótkich, krajowych trasach.

17.05.2024, 10:39
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

W stoczni Remontowa Shipbuilding S.A. rozpoczyna się budowa promu dla norweskiego armatora

Na terenie gdańskiej stoczni 8 maja odbyło się cięcie blach pod budowę promu pasażersko-samochodowego o napędzie hybrydowym dla norweskiej firmy żeglugowej Torghatten Nord AS. To kolejny statek powstający na terenie zakładu, w powstającego w ramach rozwijanej oferty w postaci budowy niskoemisyjnych jednostek, z których większość wchodzi właśnie na morski rynek w Norwegii.

08.05.2024, 12:45
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw

Norweski klaster Maritime CleanTech to przykład sprawnie działającego hubu wytyczającego kierunki innowacji w transporcie morskim i kreujące innowacyjne rozwiązania, które powielane są następnie przez naśladowców z innych krajów. W niektórych przypadkach również w Polsce.

02.05.2024, 21:51
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Royal Navy prezentuje Agamemnona. To szósty okręt podwodny typu Astute z napędem atomowym

W stoczni BAE Systems w Barrow-in-Furness po 11 latach prac stoczniowcy zaprezentowali jeden z najnowszych okrętów podwodnych, które mają chronić Wielką Brytanię. Działający "w pierwszej linii" HMS Agamemnon będzie pełnił rolę zarówno "miecza", jak i "tarczy", wykonując zadania na rzecz sił morskich tak w wariancie narodowym, jak i sojuszniczym.

24.04.2024, 12:02
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii

Torghatten Nord wybrał norweską firmę Myklebust Verft do budowy dwóch promów wodorowych, które będą przewozić do 120 samochodów na najdłuższej norweskiej trasie promowej między miejscowościami Bodø a Lofotami. Promy będą największymi na świecie statkami napędzanymi wodorem produkowanym w zakładzie mieszczącym się we wspomnianym Bodø.

19.04.2024, 13:35
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Chiński przemysł stoczniowy z pełnym portfelem do 2028 roku. Wspierają armatorzy i kooperanci z Europy

Od 2023 r. przemysł stoczniowy przeżywa boom na nowe budowy. Beneficjentem są stocznie z ChRL z portfelem zamówień na nowe statki co najmniej do 2028 r. Utrzymuje się popyt praktycznie na wszystkie kategorie statków. Na początku 2024 r. przemysł stoczniowy ChRL pracuje na pełnych obrotach z odbiorami zaplanowanymi na 5 kolejnych lat.

15.04.2024, 11:48
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.