• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024
mewo_2022
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Syryjski armator z brytyjskim nakazem aresztowania

Brytyjski sąd wydała nakaz aresztowania syryjskiego armatora. Ma on odsiedzieć 18 miesięcy za fałszywe zeznania, ale przebywa w Syrii.

31.05.2024, 21:48
Energetyka Morska, Wiatrowa, Offshore Wind, Offshore Oil&Gas

Lotos Petrobaltic bez prezesa. Grzegorz Strzelczyk zakończył pracę w spółce

Po ośmiu latach pracy w Lotos Petrobaltic Grzegorz Strzelczyk opuszcza spółkę.

31.05.2024, 21:14
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Norwegia stawia na autonomiczne promy. Kongsberg Maritime wytycza kurs. Polskie stocznie mają szansą by nim popłynąć

Dobrze znany w Polsce, norweski operator promowy Torghatten przy wsparciu Kongsberg Maritime wprowadzą system pozwalający na pływanie promów autonomicznych. Rozwiązanie zostanie zastosowane na połączeniu Flakk-Rørvik.

31.05.2024, 09:25
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Największy od miesięcy zmasowany atak Huti na żeglugę został odparty

Siły amerykańskie i brytyjskie zneutralizowały łącznie kilkadziesiąt różnych celów w postaci rakiet i pocisków należących do jemeńskich bojowników Huti. To największe starcie od marca tego roku, gdy okręty i samoloty państw koalicji międzynarodowej zneutralizowały niemal 28 bezzałogowców wystrzelonych jednego dnia. Wspierani przez Iran szyiccy rebelianci wciąż stanowią zagrożenie dla ruchu morskiego na Morzu Czerwonym i w Zatoce Adeńskiej.

31.05.2024, 07:24
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Statek został trafiony trzema rakietami Huti, ale płynie dalej. Zmierza do... Iranu

Wspierani przez Iran bojownicy Huti dokonali zmasowanego ataku na masowiec M/V Laax, pływający pod banderą Wysp Marshalla, będący własnością Grecji. Jak podaje armator, trzy z pięciu rakiet dosięgnęły celu, ale jednostka jest w stanie kontynuować rejs. Co wyjątkowe, statek zmierzał do irańskiego portu, co oznacza, że jest to obecnie największa wpadka Huti od początku wywołanego przez nich kryzysu żeglugi.

29.05.2024, 12:50
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Flota Hellady płynie na Posidonia 2024 cała naprzód. Morskie Targi w Atenach z polskim akcentem

Operatorzy z Grecji dysponują flotą przekraczającą 5500 statków, a greccy armatorzy kontrolują ponad 20% światowego tonażu. To czyni Grecję krajem posiadającym największą flotę na świecie – informuje Union of Greek Shipowners na kilka dni przed morskimi targami Posidonia. Polska zaznaczy swoją morskość branżowym seminarium.

29.05.2024, 10:56
Marynarka Wojenna, Bezpieczeństwo Morskie, Ratownictwo

Rosną koszty transportu morskiego. Wszystko przez ataki bojowników Huti na statki handlowe

Nie ustają ataki jemeńskich bojowników Huti na statki handlowe płynące przez Morze Czerwone. Coraz częściej statki płynące między portami w Europie i Azji wybierają trasy wokół kontynentu afrykańskiego z pominięciem Kanału Sueskiego. Ma to niebagatelny wpływ na wzrost stawek frachtu morskiego, w tym stawek kontenerowych. Morze Czerwone to najkrótsza droga morska transportu towarów z Azji do Europy, którą realizowane jest 25–30 proc. morskiego transportu kontenerowego.

29.05.2024, 09:59
Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski

Dekarbonizacja żeglugi na pełnym baku. Pierwsze tankowanie metanolem w Singapurze

X-Press Feeders wraz Zarządem Portu Singapur i PSA Singapore osiągnęli dziś historyczny kamień milowy w kierunku zrównoważonej żeglugi wraz z pomyślnym zatankowaniem pierwszego, dwupaliwowego statku napędzanego metanolem. W ten sposób to niewielkie państwo, posiadające istotną pozycję jako port morski i centrum biznesowe ma stać się ważnym graczem na rynku promowania i wdrażania paliw odnawialnych w branży transportowej oraz globalnym przemyśle morskim.

28.05.2024, 10:09
Przemysł Stoczniowy, Przemysł Morski, Stocznie, Statki

Karstensen nie zwalnia tempa. W Gdańsku odbyło się wodowanie kolejnego statku

Z udziałem publiczności odbyło się kolejne wodowanie w stoczni Karstensen Shipyard Poland. Statek rybacki NB 477 Havfisk zjechał z pochylni B1.

26.05.2024, 21:30
Prawo Morskie, Finanse Morskie, Ekonomia Morska

Czarter na czas – czy armator będzie płacić za paliwo statkowe?

Arbitraż w Londynie przyniósł niezwykle ciekawą i w zasadzie przełomową decyzję dotyczącą płatności za paliwo statkowe (bunkier) w ramach czarteru na czas [London Arbitration (28/22)]. Stwierdził on, iż w przypadku dostawy bunkru na statek znajdujący się w czarterze na czas, zarówno czarterujący jak i armator (właściciel rejestrowy statku/czarterujący bare-boat), będą solidarnie odpowiedzialni względem dostawcy paliwa za dokonanie płatności.

26.05.2024, 21:15
nauta_2024

Dziękujemy za wysłane grafiki.