Rozpoczął się pierwszy etap prac związanych z pogłębianiem toru podejściowego oraz osadników w porcie morskim Ustka, gdzie planuje się wydobyć około 200 tysięcy metrów sześciennych urobku.
Pogłębianie toru podejściowego w Ustce to tylko jedna z wielu planowanych inwestycji na rok bieżący w portach i na plażach, które są pod opieką Urzędu Morskiego w Gdyni.
Całkowity koszt tej inwestycji szacowany jest na 10 milionów złotych. Do przeprowadzenia prac wyznaczono jednostkę Hegemann V, czyli 75-metrową pogłębiarkę ssącą nasiębierną ze smokiem wleczonym (TSHD), która została zbudowana w 2023 roku i ma nośność 2900 ton.
Jak podaje Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni prace planowane są w dniach od 8 do 22 marca bieżącego roku a całość projektu ma zostać zakończona do 1 czerwca.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania