Rozpoczął się pierwszy etap prac związanych z pogłębianiem toru podejściowego oraz osadników w porcie morskim Ustka, gdzie planuje się wydobyć około 200 tysięcy metrów sześciennych urobku.
Pogłębianie toru podejściowego w Ustce to tylko jedna z wielu planowanych inwestycji na rok bieżący w portach i na plażach, które są pod opieką Urzędu Morskiego w Gdyni.
Całkowity koszt tej inwestycji szacowany jest na 10 milionów złotych. Do przeprowadzenia prac wyznaczono jednostkę Hegemann V, czyli 75-metrową pogłębiarkę ssącą nasiębierną ze smokiem wleczonym (TSHD), która została zbudowana w 2023 roku i ma nośność 2900 ton.
Jak podaje Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni prace planowane są w dniach od 8 do 22 marca bieżącego roku a całość projektu ma zostać zakończona do 1 czerwca.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni