Rozpoczął się pierwszy etap prac związanych z pogłębianiem toru podejściowego oraz osadników w porcie morskim Ustka, gdzie planuje się wydobyć około 200 tysięcy metrów sześciennych urobku.
Pogłębianie toru podejściowego w Ustce to tylko jedna z wielu planowanych inwestycji na rok bieżący w portach i na plażach, które są pod opieką Urzędu Morskiego w Gdyni.
Całkowity koszt tej inwestycji szacowany jest na 10 milionów złotych. Do przeprowadzenia prac wyznaczono jednostkę Hegemann V, czyli 75-metrową pogłębiarkę ssącą nasiębierną ze smokiem wleczonym (TSHD), która została zbudowana w 2023 roku i ma nośność 2900 ton.
Jak podaje Magdalena Kierzkowska, rzecznik prasowy Urzędu Morskiego w Gdyni prace planowane są w dniach od 8 do 22 marca bieżącego roku a całość projektu ma zostać zakończona do 1 czerwca.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny