Hyundai Mipo Dockyard, część Korea Shipbuilding & Offshore Engineering, wygrała zamówienie na dwa tankowce do przewozu produktów petrochemicznych od dwóch różnych właścicieli.
Wartość zamówienia szacuje się na 83 miliardy KRW (70 milionów dolarów). Jeden z anonimowych właścicieli ma siedzibę w Azji, a drugi - według HMD - z Europy.
Oba statki zostaną zbudowane w stoczni Hyundai Mipo w Ulsanie i stoczni Hyundai Vinashin w Wietnamie, a ich dostarczenie do właścicieli zaplanowano na drugą połowę 2021 roku.
Zamówienie pomoże firmie Korea Shipbuilding and Offshore Engineering utrzymać pozycję lidera na rynku, z wynikiem łącznie 18 zamówień na tankowce w drugim kwartale 2020 roku.
Sektor jest aktywny przy nowych zamówieniach, pomimo wpływu COVID-19 na światową gospodarkę.
Ostatnie zamówienie zwiększa portfel zamówień stoczni w 2020 roku do 59 statków o wartości 4,07 miliarda KRW.
Dane z VesselsValue pokazują, że Hyundai Mipo Dockyard ma zamówionych ponad 80 statków, których dostawy zaplanowano na najbliższe 5 lat.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów