W związku z sygnałami, które napływały do Urzędu Morskiego w Gdyni po wprowadzeniu ostatniej zmiany w Zarządzeniu nr 9 Dyrektora Urzędu Morskiego w Gdyni z dnia 16 lipca 2018 r. Przepisy portowe, prowadzona jest analiza możliwości bezpiecznej koegzystencji handlowej eksploatacji i turystycznego wykorzystania akwenów Portu Gdańsk.
W odniesieniu do jednostek turystycznych oraz sportowo-rekreacyjnych (w tym komercyjnych), rozważane są obecnie następujące kierunki zmian:
Aktywność szkół i klubów żeglarskich na wodach Portu Gdańsk odbywa się bez zakłóceń, zgodnie z dotychczasowymi zasadami – po uprzednim uzyskaniu warunków od Kapitana Portu.
Dynamiczny rozwój infrastruktury portowej, wzrost natężenia ruchu oraz coraz większe rozmiary zawijających statków wymagają dostosowania przepisów do nowych realiów. Kluczowe jest zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa – zarówno dla działalności handlowej, jak i turystycznej. Trzeba mieć świadomość, że nie wszędzie i nie zawsze możliwe jest bezpieczne łączenie tych form aktywności.
W odpowiedzi na zgłaszane potrzeby, również ze strony środowisk turystycznych i rekreacyjnych, prowadzone są bieżące analizy dotyczące możliwości zrównoważonego i bezpiecznego współistnienia różnych użytkowników akwenu Portu Gdańsk.
Po opracowaniu szczegółowych propozycji zmian planowane są konsultacje w tym zakresie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland