Urząd Morski w Gdyni poinformował, że zakończył się pierwszy etap prac zabezpieczających Rewę przed powodzią. Gotowe jest ok. 1/3 inwestycji, w tym konstrukcja opaski brzegowej na ćwierci jej docelowej długości.
Urząd Morski w Gdyni pracuje nad zabezpieczeniem Redy przed powodzią. Z końcem lutego zakończyła się pierwsza część inwestycji – budowy 480-metrowej opaski brzegowej z deptakiem oraz remontu obecnej, o długości 420 metrów. Dotychczas prace przebiegają zgodnie z harmonogramem. Od połowy listopada udało się już wybudować konstrukcję opaski z odbijaczem fal wraz z narzutem kamiennym na około 120 mb, co stanowi około 25% jej planowanej długości. Wykonano także 170 pali CFA na odcinku około 340 metrów, w tym wszystkie planowane pale wiercone.
Po zakończeniu pierwszego etapu prac plac budowy... zniknie. Ze względów środowiskowych i rozpoczynający się lada moment sezon turystyczny budowniczowie wrócą do Rewy dopiero we wrześniu.
– W trakcie przerwy zaplecze budowy będzie uprzątnięte, a wszystkie sprzęty wywiezione. Zakończenia konstrukcji oporowej oraz wejście od strony ul. Morskiej zostało oznaczone tablicami, informującymi o prowadzonych pracach oraz o planowanym powrocie wykonawcy jesienią. Ze względu na fakt, iż na dotychczas wykonanym odcinku nie ma jeszcze bezpiecznej nawierzchni, nie zostanie ona na razie udostępniona. Co najważniejsze jednak, z plaży będzie można korzystać na całej jej długości. Dotychczasowe prace przebiegały sprawnie. Dzięki zbudowaniu na linii wody tymczasowego wału z kamieni, warunki pogodowe nie wpłynęły na założony harmonogram realizacji inwestycji – mówi Robert Mokrzycki, Główny Inspektor Ochrony Wybrzeża w Urzędzie Morskim w Gdyni, cytowany na stronie Urzędu.
Prace na zlecenie Urzędu Morskiego wykonuje firma WMW.
– Oprócz standardowych maszyn budowlanych, w takcie robót wykorzystywaliśmy sprzęty przerobione specjalnie na potrzeby tej inwestycji. Są to gruszki do betonu na wozidłach oraz gruszka na podwoziu samojezdnym, które pozwoliły nam dowozić materiały plażą. Ponadto, wykorzystywaliśmy również palownicę o ciężarze około 80 ton do wykonywania pali CFA, której praca wymagała wykonania specjalnej platformy roboczej o odpowiedniej nośności – opowiada Justyna Bławat, kierownik budowy z firmy WMW wykonującej prace.
Od września firma zacznie budować m.in. pale stalowe pod konstrukcje zejść i zjazdów dla niepełnosprawnych.
– Podczas spotkania z Urzędem Morskim udało nam się uzgodnić ważną inwestycję dla mieszkańców Rewy oraz turystów – mówi Eunika Niemc, Wójt Gminy Kosakowo. – W miejscu dotychczasowych schodów na plażę dzięki prowadzonym pracom powstanie pochylnia oraz kładka piesza na piasku. To rozwiązanie umożliwi wygodny dostęp do plaży osobom z niepełnosprawnościami, a także rodzinom z małymi dziećmi oraz seniorom. Dzięki tej inwestycji nasza plaża stanie się bardziej dostępna i przyjazna dla wszystkich mieszkańców i turystów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął
TransLogistica Poland 2025. Polskie porty pod wspólną marką Ports of Poland