Dryfujący frachtowiec ro-ro, który utracił zasilanie osiadł na mieliźnie, zaledwie o włos od latarni morskiej na wybrzeżu Anglii. Akcja ratunkowa zakończyła się sukcesem, a nad statkiem przejęto kontrolę.
Mazarine, statek typu ro-ro zarejestrowany na Malcie, płynął z Ringaskiddy w Irlandii, skąd wypłynął wczoraj, kierując się do Zeebrugge w Belgii. Rano 10 lipca, statek zgłosił utratę mocy i dryfował w pobliżu wejścia do kanału La Manche. Statek dryfował w kierunku latarni morskiej Wolf Rock, która znajduje się około ośmiu do dziewięciu mil od Land's End w Anglii. Straż przybrzeżna wysłała helikopter i według wstępnej oceny 22 członków załogi i trzech pasażerów powinno pozostać na pokładzie statku.
- HM Coastguard koordynuje akcję po tym, jak statek u wybrzeży Isles of Scilly zgłosił utratę zasilania w pobliżu latarni morskiej Wolf Rock – powiedział rzecznik HM Coastguard.
- Zgłoszono, że załoga na pokładzie nie doznała obrażeń i jest bezpieczna. Na pomoc wysłano holownik - dodał.
Przy wietrze o sile 6 stopni w skali Beauforta, statek nadal dryfował po skałach wokół 135-metrowej latarni morskiej. Nie jest jasne, czy nawiązał z nią kontakt. Latarnia morska w tym czasie była pusta.
Statek, który jest obsługiwany przez CLdN, podobno naruszył dwa zbiorniki balastowe i nabierał wody po wejściu na mieliznę. Operator powiedział, że załodze udało się powstrzymać wnikanie wody.
Holownik Marcia obsługiwany przez Svitzer i stacjonujący w Falmouth, zabezpieczył statek liną i zaczął zmieniać jego położenie.
Rzecznik Agencji Morskiej i Straży Przybrzeżnej powiedział BBC, że statek zostanie przeniesiony do bezpieczniejszego obszaru, aby przejść dalszą ocenę uszkodzeń.
Some more great pictures coming through from out team on the Scillonian RNLI #WolfRock #AdventureLearningWeek #MountsBayAcademy #WeAreMBA pic.twitter.com/Dt7I4Ps3Ud
— Mounts Bay (@MountsBaySchool) July 10, 2023
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów