Trzy statki zmierzają do portów na Dunaju, przełamawszy rosyjską blokadę - twierdzą komentatorzy z mediów społecznościowych, a ich obserwacje zdaje się potwierdzać portal śledzący ruchy statków vesselfinder.com.
Wszystkie te jednostki - Ams1, Sahin 2 i Yilmaz Kaptan - otwarcie deklarowały poprzez system automatycznej identyfikacji statków lokalizacje w Ukrainie jako porty docelowe - zauważa amerykański think tank Instyut Studiów nad Wojną (ISW).
"Doniesienia o trzech cywilnych statkach płynących bez przeszkód na Ukrainę mogą sugerować, że Rosja albo nie chce, albo nie jest w stanie" zatrzymać i przeszukać tych neutralnych jednostek - wnioskuje ISW.
Statki miały wypłynąć z portów w Turcji, Izraelu i Grecji.
17 lipca Rosja ogłosiła zawieszenie tzw. porozumienia zbożowego, dzięki któremu mimo trwającej wojny wyprodukowana w Ukrainie żywność mogła być eksportowana drogą morską. Kreml oświadczył również, że uzna za potencjalne cele wojskowe statki towarowe, zmierzające do ukraińskich portów i rozpoczął zakrojone na szeroką skalę ataki na infrastrukturę w Odessie i portach naddunajskich.
os/ mal/
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii
Hiszpański „Hydrograf”? Navantia zbuduje okręty specjalistyczne dla Armada Española
Duńskie promy bardziej przyjazne środowisku. Jeden z nich otrzyma nowy system akumulatorów