• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o wzmocnieniu przez DFDS niektórych tras na Bałtyku

05.10.2020 14:30 Źródło: Promy SKAT
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o wzmocnieniu przez DFDS niektórych tras na Bałtyku
Tygodniowy przegląd promowy, a w nim m.in. o wzmocnieniu przez DFDS niektórych tras na Bałtyku  - GospodarkaMorska.pl
fot. DFDS

W cotygodniowym przeglądzie Promy SKAT w telegraficznym skrócie informują o najważniejszych wydarzeniach minionych dni - o sprawach, którymi żyje lub wkrótce będzie żyła branża promowa. W tym tygodniu m.in. o wprowadzonych przez DFDS zmianach w siatce połączeń na Morzu Bałtyckim. Armator wzmacnia niektóre trasy, ale też likwiduje jeden z serwisów.
 
P&O Ferries zamyka jedno ze swoich połączeń


Jeden z wiodących przewoźników w obszarze kanału La Manche poinformował o zamknięciu popularnego połączenia. Firma P&O Ferries oświadczyła, że kasuje serwis Hull-Zeebrügge. Było ono obsługiwane przez dwa siostrzane statki - Pride of York oraz Pride of Bruges. To jednak nie koniec zmian. Brytyjski armator zapowiedział również redukcje na jednej z kluczowych tras łączących Europę kontynentalną i Wielką Brytanię. Serwis Dover-Calais – bo o nim mowa – będzie obsługiwany nie przez sześć statków, jak do tej pory, ale przez cztery jednostki.

Gigant wszedł na trasę

Do portu w Rotterdamie dotarł w minionym tygodniu statek Flandria Seaways. Ten prawdziwy olbrzym dysponuje pasem ładunkowym o długości 6695 m dla ładunków tocznych. 235-metrowa jednostka przypłynęła do portu Vlaardingen z zakładów Jinling Yizheng. Statek jest już kolejnym gigantem wyprodukowanym w chińskiej stoczni dla DFDS. Wcześniejsze dostawy miały miejsce w lutym, maju oraz październiku ubiegłego roku. Dwa pierwsze statki - Ephesus Seaways i Troy Seaways - służą do wykonywania operacji na Morzu Śródziemnym, na trasach z/do Turcji. Trzeci prom – Hollandia Seaways – kursuje już na trasie Göteborg-Ghent. Jest jeszcze Humbria Seaways, która pływa na linii Rotterdam-Immingham. Najnowszy nabytek obsługuje już serwis Zeebrugge-Göteborg.
 
Drony będą tropić łamiących przepisy

Francja będzie wykorzystywać drony do wyszukiwania statków, które emitują nadmierną ilość związków siarki, a co za tym idzie, łamią obowiązującą od kilku lat dyrektywę Międzynarodowej Organizacji Morskiej. Urządzenia wyposażone będą w odpowiednie detektory i poruszać się będą w obszarze kanału La Manche, w okolicach departamentu Pas-de-Calais. "Jeśli dron wykryje nadmierną emisję związków siarki z danego statku, jednostka może zostać poddana inspekcji w kolejnym porcie zawinięcia" – poinformowano w oświadczeniu. Podobne rozwiązanie wdrożyła wcześniej Dania. Kara za pogwałcenie dyrektywy niskosiarkowej wynosi w tym kraju 300 tys. koron duńskich (ok. 180 tys. PLN). Dyrektywa siarkowa weszła w życie wraz z rozpoczęciem 2015 r. Nowe normy nakazują, by w wyznaczonych strefach emisja związków siarki nie przekraczała 0,1 procent.
 
Nowy terminal Molslinjen gotowy

Popularny duński operator promowy już wkrótce będzie korzystał z nowego terminalu promowego. Po kilku latach dobiegły końca prace przy budowie terminalu Østhavnen w Aarhus. Inauguracja odbędzie się 11 listopada o 5:45. O tej godzinie z nowego obiektu wyruszy szybki katamaran Express 3. Dzięki inauguracji terminalu, kierowcy (każdego roku ok. 1,5 miliona) będą mogli korzystać z bardziej dogodnego dojazdu do portowej infrastruktury. W mieście wkrótce rozpocznie się wymiana oznaczeń drogowych, wskazujących dojazd do terminalu. Zmiana musi zostać dokonana w ok. 50 lokalizacjach.

DFDS optymalizuje ofertę na Bałtyku

Firma DFDS zdecydowała się na umocnienie swojej oferty na trasie Kapellskär-Paldiski. Na trasie tej przewoźnik zaoferował właśnie dodatkową przestrzeń ładunkową. Stało się to możliwe dzięki pojawieniu się na linii jednostki Patria Seaways (1800 m pasa ładunkowego oraz 250 pasażerów). Ro-pax dołączył 4 października do jednostki Sirena Seaways (2060 m pasa ładunkowego, 610 pasażerów). Armator zapewnił, że oba statki pozostaną na tej trasie na stałe. Liczba oferowanych kursów wzrosła dzięki temu do 22. Ruch ten odbył się to kosztem połączenia Hanko-Paldiski. Ze względu na coraz słabsze wyniki, zostało ono skasowane. Równocześnie DFDS poinformowało o zwiększeniu oferowania na trasie Karlshamn-Kłajpeda - dodatkowe kursy odbywać się będą w weekendy.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 36575,00 $ tona 1,63% 23 wrz
 Cynk 3043,00 $ tona 0,83% 23 wrz
 Aluminium 2936,00 $ tona 1,73% 23 wrz
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.