Specjalizujący się w konstrukcji urządzeń pokładowych Towimor otrzymał zlecenie na wykonanie urządzeń cumowniczo-kotwicznych na potrzeby przetwórni FLNG, która powstaje w koreańskiej stoczni.
FLNG to pływający terminal przeładunkowy do obsługi statków LNG. Zostanie ono wybudowane przez konsorcjum JGC Corporation i Samsung Heavy Industries w Korei Południowej. Zleceniodawcą jest koncern Petronas. FLNG ma docelowo pracować u wybrzeży Malezji. Polska spółka Towimor wykona natomiast urządzenia cumowniczo-kotwiczne, które znajdą się na statku.
Towimor jest jednym ze stałych dostawców urządzeń pokładowych do projektów realizowanych w południowokoreańskich stoczniach dzięki znajdującemu się w Busan zakładowi produkcyjnemu. O możliwości pozyskania kontraktu na realizowany przez Petronas pływający terminal LNG Marcin Starybrat, dyrektor handlowy toruńskiej firmy, mówił już w rozmowie z Gospodarką Morską w marcu tego roku. Obecnie parafowanie umowy zostało potwierdzone. Nie ujawniono warunków kontraktu.
Planowany pływający terminal LNG ma być w stanie przeładować około 2 milionów ton skroplonego gazu ziemnego rocznie. Jednostka ma być gotowa do eksploatacji w 2027 roku. Statek ma stacjonować w pobliżu Sipitang Oil and Gas Industrial Park w Sabah we wschodniej Malezji.
Duże dostawy i małe zamówienia. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 32-37/2023)
W stoczni Meyer Werft odbyła się ceremonia cięcia blach pod budowę wycieczkowca Asuka III
Singapur z technologią wykrywającą łodzie pirackie
Crowley prezentuje innowacyjną koncepcję statku do wytwarzania energii jądrowej
Uroczysty chrzest doku w Stoczni Pomerania
Dekarbonizacja na statkach. Koszty w portach i u gestorów ładunków. 5 kluczowych działań +1