23. Międzynarodowe Targi Morskie i Militarne BALTEXPO 2025, które odbędą się w dniach 7-9 października w Gdańsku, to jedno z najważniejszych wydarzeń branżowych w regionie Morza Bałtyckiego – przestrzeń, w której biznes, nauka i sektor publiczny wspólnie wyznaczają kierunki rozwoju.
Tegoroczna edycja zapowiada się rekordowo pod względem obecności sektora związanego z marynarką wojenną. Swoje ofert zaprezentują m.in. spółki wchodzące w skład Polskiej Grupy Zbrojeniowej oraz Grupy WB – z rozwiązaniami ukierunkowanymi na potrzeby Marynarki Wojennej RP i branży morskiej. Wśród zagranicznych wystawców znajdą się renomowane marki, takie jak SAAB, Kongsberg, Eurotorp czy Babcock. Szczególne zainteresowanie wzbudzą z pewnością plany dotyczące strategicznych projektów modernizacyjnych Sił Zbrojnych RP, w tym okrętów podwodnych, które będą punktem wyjścia do szerokiej dyskusji na temat przyszłości bezpieczeństwa morskiego i przemysłu obronnego w Polsce.
Swoje najnowsze osiągnięcia zaprezentują również uczelnie techniczne, instytuty badawcze i inne ośrodki naukowe, pokazując, jak ściśle innowacje i badania współpracują dziś z przemysłem morskim i militarnym.
W obliczu dynamicznie zmieniającej się sytuacji geopolitycznej, branża morska na świecie, w tym w Europie, stoi przed wieloma wyzwaniami, takimi jak zapewnienie bezpieczeństwa transportu morskiego, zrównoważony rozwój oraz dostosowanie się do nowych regulacji i technologii. Rosnące napięcia geopolityczne oraz zmieniające się szlaki handlowe zmuszają przedsiębiorstwa do poszukiwania innowacyjnych rozwiązań, które zapewnią efektywność operacji i bezpieczeństwo transportu morskiego. W tym kontekście udział w targach BALTEXPO 2025 w Gdańsku staje się kluczowy dla przedstawicieli branży z całego regionu Morza Bałtyckiego.
– Udział w BALTEXPO 2025 to szansa na prezentację oferty w bezpośrednim otoczeniu kluczowych graczy sektora – zarówno firm polskich, jak i międzynarodowych. Stawiamy na synergię przemysłu, nauki i technologii, a bogaty program wydarzeń tematycznych przyciąga nie tylko profesjonalistów, ale i decydentów z sektora militarnego i portowego – podkreśla Joanna Jankowska-Fąs, Project manager targów.
Targi te, będące jednym z najważniejszych wydarzeń branżowych w Europie Środkowo-Wschodniej, oferują nie tylko platformę do prezentacji najnowszych technologii, ale również część konferencyjną, która pozwala na wymianę wiedzy, doświadczeń oraz wspólne wyznaczanie nowych kierunków kluczowych do rozwoju. To tu kształtują się postawy liderów rynku, a prezentowane idee wpływają na dalszy rozwój branży obronnej i morskiej.
Dodatkowo, aktualna sytuacja konfliktu zbrojnego w Ukrainie podkreśla znaczenie rozwoju infrastruktury portowej podwójnego zastosowania. Porty stają się strategicznie istotne nie tylko dla handlu, ale również dla zapewnienia bezpieczeństwa narodowego. Polska, będąc w kluczowej pozycji geograficznej, musi inwestować w nowoczesne rozwiązania, które pozwolą na szybkie i efektywne wykorzystanie portów zarówno w celach cywilnych, jak i militarnych. BALTEXPO 2025 umożliwia prezentację takich innowacji i sprzyja debatom nad najlepszymi praktykami w zakresie budowy i zarządzania infrastrukturą krytyczną, co zwiększa zdolność obronną i bezpieczeństwo naszego kraju.
Zarejestruj się na www.baltexpo.eu i dołącz do firm oraz instytucji, które aktywnie kształtują przyszłość sektora morskiego i militarnego w Polsce i Europie. Nie przegap okazji do wymiany doświadczeń, nawiązania kluczowych relacji i udziału w najważniejszym wydarzeniu przemysłu morskiego i obronnego w regionie!
11
Tak to robią Włosi. Zobaczyliśmy jak powstają okręty podwodne i nawodne w Fincantieri
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek