PMK
17 sierpnia najnowszy wycieczkowiec Norwegian Cruise Line po raz pierwszy opuścił dok stoczni Meyer Werft w niemieckim Papenburgu. Do sieci trafiło nagranie z tego wydarzenia.
Teraz jednostka o tonażu 169,145 ton zostanie wyposażona w okładzinę oraz inne niezbędne urządzenia i udogodnienia. Następne będą testy morskie, które odbędą się na rzece Ems, a statek ostatecznie trafi do armatora we wrześniu.
Aby Norwegian Encore mógł cumować przy molo wyposażeniowym, pływająca sekcja statku Iona P&O będzie musiała zostać przeniesiona do innej doku w stoczni.
- Gdy Norwegian Encore opuści dok, IOna P&O, która ma zostać ukończona wiosną 2020 roku, zostanie ponownie wprowadzona do wolnostojącego doku budowlanego II w celu dalszych prac konstrukcyjnych - poinformował Meyer Werft.
Będąc czwartym statkiem w klasie Breakaway Plus, Norwegian Encore ma 333,46 metra długości i 41,4 metra szerokości i może pomieścić 4 004 pasażerów.
Statek wycieczkowy będzie oferował siedmiodniowe rejsy z amerykańskiego Miami na wschodnie Karaiby z Miami. Pierwsze wycieczki odbędą się od 17 listopada 2019 roku do 12 kwietnia 2020 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii