PMK
Boundary Layer Technologies chce budować małe, szybkie wodolotowe statki towarowe, aby konkurować z samolotami w transporcie ładunków o dużej wartości.
Jest to nowa firma, która właśnie rozpoczęła działalność w tym roku, ale już zbudowała swoją pierwszą jednostkę. Jest to póki co tylko mała łódź, ale w przyszłości firma chce budować nawet kontenerowce.
- Budujemy wodolotowe statki towarowe, które dostarczają fracht oceaniczny 3 razy szybciej od tradycyjnych jednostek - powiedział Edward Kearney, prezes Boundary Layer Technologies. - Oferując prędkość na wodzie dwukrotnie większą niż w przypadku zwykłych statków, bezpośrednie trasy i codzienne usługi, nasze statki będą następcą drogiego i brudnego frachtu lotniczego - dodał.
Fracht lotniczy jest obecnie wart 100 mld dolarów, ale jest to wciąż bardzo drogi. Transport towarów z Chin do Stanów Zjednoczonych trwa od od 3 do 7 dni. Przełomowe wodoloty miałyby osiągnąć ten sam czas tranzytu i jednocześnie być cztery razy tańsze.
Firma już teraz podpisała list intencyjny ze spedytorem Flexport na przewóz 1000 kontenerów miesięcznie pomiędzy Szanghajem i Los Angeles. 5-letni serwis miałby kosztować 180 mln dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania