ew
10 lutego 2020 roku Wojewoda Wielkopolski wydał pozwolenia na budowę dla tłoczni gazu w Odolanowie. Tym samym GAZ-SYSTEM posiada komplet pozwoleń na budowę dla trzech tłoczni Baltic Pipe zlokalizowanych na terenie kraju.
Inwestycja będzie polegała na rozbudowie istniejącej tłoczni, wraz z instalacją węzła Odolanów oraz na wykonaniu połączenia tych elementów z istniejącą infrastrukturą przesyłową.
Zatwierdzony decyzją wojewody projekt budowlany zakłada realizację dwóch etapów:
Etap I – rozbudowa o nowe agregaty o łącznej mocy 30 MW,
Etap II - inwestycja o kolejne agregaty o mocy 20 MW.
W ramach Projektu Baltic Pipe realizowany będzie Etap I inwestycji. Natomiast rozbudowa tłoczni w zakresie etapu II będzie realizowana jako odrębne zadanie.
- Dzięki dobrej współpracy z urzędami wojewódzkimi proces uzyskiwania decyzji administracyjnych dla kolejnych elementów Baltic Pipe w Polsce przebiega zgodnie z założonym harmonogramem. Równolegle prowadzimy postępowania przetargowe na wykonawców prac budowlanych, tak aby pod koniec 2022 r. osiągnąć gotowość do przesyłu gazu z Szelfu Norweskiego – powiedział Artur Zawartko, wiceprezes GAZ-SYSTEM.
Wydana przez Wojewodę Wielkopolskiego decyzja o pozwoleniu na rozbudowę tłoczni gazu w Odolanowie podlega natychmiastowemu wykonaniu. Ze względu na strategiczne znaczenie inwestycji zadanie to realizowane jest na podstawie tzw. „specustawy gazowej”.
W lutym br. GAZ-SYSTEM otrzymał pozwolenie na rozbudowę tłoczni w Goleniowie i budowę od podstaw nowej tłoczni w Gustorzynie. Inwestycja jest częścią Baltic Pipe, projektu mającego na celu utworzenie nowego korytarza dostaw gazu na rynku europejskim. Projekt składa się z 5 komponentów. Jednym z nich jest rozbudowa i modernizacja polskiego systemu przesyłowego gazu ziemnego.
W jego skład wchodzi połączenie gazociągu podmorskiego z istniejącym systemem budowa gazociągu Niechorze – Płoty i gazociągu Goleniów-Lwówek oraz wybudowanie Tłoczni w Gustorzynie oraz rozbudowa Tłoczni Gazu w Goleniowie i Odolanowie.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii