ew
Puls Biznesu cytuje fragmenty rozmowy z Paulem Woganem, prezesem firmy świadczącej usługi transportu morskiego LNG spółki Gaslog. Wedlug niego, "ewentualne prowadzenie chińskich ceł na amerykańskie LNG wpłynie na światowy rynek tym surowcem".
Wogan zwraca uwagę, że w toczącej się wojnie handlowej z USA, Chiny ostrzegają, że mogą obłożyć cłami również sprowadzany ze Stanów Zjednoczonych LNG. Jednak według niego, w takiej sytuacji, strat nie uniknęłyby także same Chiny, które przestawiając się na czystszą energię, zwiększyły w ubiegłym roku import LNG o 57 proc.
Jak czytamy w cytowanej rozmowie: "Wynikające z ceł wyższe ceny dla odbiorców oznaczałyby niższy globalny popyt na gaz ziemny".
Co więcej, nasilanie się konfliktu handlowego może zakłócać inwestycje w infrastrukturę do eksportu LNG już w tej chwili, ze względu na to, że Amerykanom trudniej jest zawierać długoterminowe kontrakty z chińskimi odbiorcami tego surowca.
"Jeśli cła na LNG zostaną wprowadzone, ich negatywny wpływ złagodzony będzie przez zamianę kierunków handlu. Chiny zaczną sprowadzać surowiec z Australii, a inne główne gospodarki azjatyckie, zamiast australijskiego, będą kupować gaz amerykański" – mówi Paul Wogan.
Pełną treść rozmowy mozna przeczytać TUTAJ
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów
Mercy Ships zbuduje najnowocześniejszy statek szpitalny przy wsparciu MSC
Kolejny, atomowy okręt podwodny typu Virginia dostarczony do US Navy