jk
6 lipca Stocznia Remontowa Nauta przeprowadziła operację przeniesienia na ląd trałowca ORP Drużno. W pierwszej kolejności okręt został umieszczony w specjalnej ramie, a następnie przy pomocy dźwigu pływającego Maja został wyjęty z wody i umieszczony na nabrzeżu.
Skomplikowana operacja wydobycia jednostki na nabrzeże stanowiła pierwszy etap remontu, który prowadzony jest przez Stocznię Nauta. W ramach kontraktu wykonana zostanie przebudowa układu napędowego wraz z wymianą napędu głównego jednostki orz przebudowa elektrowni okrętowej wraz z wymianą agregatów prądotwórczych. Przebudowane zostaną również kabiny kryptograficzne, które dodatkowo zyskają urządzenia łączności specjalnej. Ponadto okręt zostanie doposażony w klimatyzację, odsalacz, sprężarki i żurawiki. Zakres prac obejmuje też remont dokowy oraz pomieszczeń socjalnych.
ORP Drużno jest jednym z młodszych trałowców serii 207, podniesienie bandery na okręcie nastąpiło 21 września 1990 r. Jednostka należy do 12 Dywizjonu Trałowców, będącego częścią 8. Flotylli Obrony Wybrzeża w Świnoujściu. Cechą charakterystyczną trałowców typu 207, są kadłuby wykonane z laminatu poliestrowo-szklanego. Dzięki temu okręty te są trudniej wykrywalne przez czujniki magnetyczne umieszczane w minach morskich. Do wyposażenia okrętów zalicza się: trał kontaktowy, trał akustyczny i elektromagnetyczny, stacje hydrolokacyjne podkilowe oraz holowane, urządzenia demagnetyzacyjne, a także sprzęt radiolokacyjny.
Stocznia Remontowa Nauta z grupy MARS Shipyards & Offshore ma bogate doświadczenie w realizacji zleceń dla marynarki wojennej. Niemal od początku swojej działalności jest jednym z kluczowych dostawców usług dla polskiej Marynarki Wojennej. Nauta specjalizuje się zarówno w produkcji i remontach okrętów wojennych, jak i jednostek pomocniczych, takich jak holowniki. Stocznia ma w swym portfolio również remonty okrętów patrolowych, desantowych, hydrograficznych, badawczych, szkoleniowych czy podwodnych. Spółka posiada rozbudowaną infrastrukturę w Gdyni i Gdańsku dostosowaną do budowy, konwersji oraz remontów jednostek różnego typu. Nauta dysponuje również kadrą przygotowaną do obsługi kontraktów dla Marynarki Wojennej.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii