03 lutego 2015 roku w stoczni STX France w Saint-Nazaire odbyło się uroczyste rozpoczęcie cięcia pierwszych blach do budowy czwartego statku klasy Oasis dla Royal Caribbean. Jednostka ma trafić w ręce armatora w 2018 roku.
Początki klasy Oasis sięgają 2009 roku. To właśnie wtedy powstał pierwszy statek z serii, Oasis of the Seas. Jego rewolucyjny design plus idea rejsów tematycznych szybko zyskały uznanie pasażerów na całym świecie.
Klientów skusiły również liczne nowinki wprowadzone przez linię, m.in ścianka wspinaczkowa, karuzela, Rising Tide Bar – pierwszy unoszący się w powietrzu bar na morzu, pierwszy amfiteatr na wodzie – Aquatheater oraz Central Park z 12,000 drzew i roślin.
We francuskiej stoczni STX powstają jednocześnie dwie jednostki klasy Oasis. Budowany jest bowiem 3 z serii statek wart niemal 900 mln dolarów. Jego ukończenie planuje się na 2016 rok.
Royal Caribbean ogłosił, że więcej informacji na temat obu statków zostanie ujawnionych w ciągu kilku miesięcy. Zapowiedziano jednak, że będą one o wiele bardziej atrakcyjne dla pasażerów w porównaniu z istniejącymi już jednostkami.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej