Międzynarodowa Federacja Pracowników Transportu (ITF) domaga się, by właściciel największego statku na świecie "Pieter Schelte" natychmiast zmienił nazwę jednostki.
Nosi bowiem imię ojca właściciela Allseas Group, który był oficerem nazistowskiego Waffen-SS.
Prezes ITF Paddy Crumlin stwierdził, że nadanie tego imienia to hańba i że statek nie powinien dostać pozwolenia na pływanie po wodach Wielkiej Brytanii i Europy.Sekretarz Generalny ITF Steve Cotton dodaje: "To nie do pomyślenia, że Allseas zdecydowało się złożyć hołd zbrodniarzowi wojennemu i wypuścić jednostkę na europejskie wody. To poważna zniewaga, a statek do momentu zmiany imienia nie powinien być esploatowany".
Dodatkowo Krajowy Związek Robotników Kolejowych, Morskich i Transportu (RMT) Wielkiej Brytanii wyraził głęboki niepokój związany z faktem, że brytyjsko-holenderski Shell zdecydował się wynająć statek do rozbiórki platform na złożu Brent na szelfie kontynentalnym Wielkiej Brytanii.
Sekretarz Generalny RMT Mick Cash powiedział: "To skandal, że dosłownie kilka dni po obchodach rocznicy wyzwolenia obozu Auschwitz statek nazwany ku czci nazisty skazanego za zbrodnie wojenne będzie wykonywał prace na wodach Wielkiej Brytanii. RMT przy współpracy z ITF i innymi bliźniaczymi instytucjami zrobi wszystko, by rozglośnić te bulwersujące praktyki i zmusić odpowiedzialne za nie osoby do natychmiastowej reakcji".
Shell i Allseas nie skomentowały jeszcze zarzutów.
Pieter Schelte znajduje się obecnie w Rotterdamie, gdzie przechodzi ostatnią fazę budowy. Następnie popłynie do Alexiahaven i zacumuje w specjalnie przystosowanym dla niego Maasvlakte 2.
Prace offshore będzie mógł wykonywać już w najbliższych miesiącach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania