ew
Seven Seas Splendor czyli ultraluksusowy statek wycieczkowy, który stocznia Fincantieri zbudowała dla Regent Seven Seas Cruises, marki Norwegian Cruise Line Holdings Ltd (NCLH), został wczoraj dostarczony w stoczni w Ankonie.
Seven Seas Splendor jest już drugim wycieczkowcem zbudowanym dla Regent Seven Seas Cruises należącego do Norwegian Cruise Line Holdings. Podobnie jak siostrzany statek Seven Seas Explorer, który został przekazany armatorowi w 2016 roku, ma 55 000 tonażu pojemnościowego brutto a na swój pokład zabierze 750 pasażerów i 540 członków załogi.
Koszt budowy wycieczkowca wyniósł około 422 mln euro a jego rozmiar odpowiada 225x31 m. Osiągnie prędkość ponad 20 węzłów.
Seven Seas Splendor został zamówiony wiosną 2016 roku a uroczyste cięcie blach odbyło się 15 marca 2018 r. O wydarzeniu pisaliśmy TUTAJ.
Przypomnijmy, że w styczniu 2019 roku spółka Norwegian Cruise Line Holdings (NCLH) podpisała z tą samą stocznią umowę o wartości niemal 480 mln euro na budowę kolejnego ultraluksusowego statku dla marki Regent Seven Seas Cruises. Jednostka ma zadebiutować w 2023 roku.
Od 1990 roku stocznia Fincantieri zbudowała 97 statków wycieczkowych, a pozostałe 49 statków jest obecnie projektowanych lub budowanych we wszystkich stoczniach Grupy.
Norwegian Cruise Line Holdings zarządza łączną flotą 27 statków. Firma planuje wprowadzić dziesięć dodatkowych jednostek do 2027 roku.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich
Fincantieri rozpoczyna plan rozwoju stoczni. Podpisano koncesję na port w Ankonie
Navantia zbuduje okręty wsparcia dla brytyjskiej floty. Postęp programu Fleet Solid Support (FSS)
Alarm. Zbiornikowiec-Zombie na Bałtyku
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej