jk
Turbosprężarki ABB zasilają silniki główne i silniki pomocnicze COSCO Shipping Taurus, jednego z największych kontenerowców na świecie o pojemności 20 tys. TEU.
To pierwszy statek z dziesięciu, jakie zamówiło COSCO Shipping Lines Co. Ltd, czwarta pod względem wielkości firma żeglugowa. Jednostka została zbudowana przez Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding Co. Kontenerowce dołączą do floty armatora składającej się z 311 jednostek o łącznej przepustowości 1,64 mln TEU.
Każdy z głównych silników nowych kontenerowców jest wyposażony w trzy jednostki A180-L, turbosprężarkę dwusuwową przeznaczoną do dużych, morskich silników Diesla. Zastosowane turbosprężarki zwiększają wydajność i elastyczność działania, a także umożliwiają operatorom przestrzeganie przepisów dotyczących emisji IMO Tier II.
Na pokładzie nowego statku i jego siostrzanych jednostkach mają zastosowanie się także cztery silniki pomocnicze, które są wyposażone w czterosuwową turbosprężarkę TPL67-C.
Cossco Shipping Taurus ma długość 400 metrów, szerokość 58,6 m a całkowita pojemność wynosi 20 tys. TEU, w tym 1000 TEU pojemności chłodzonej. Statek będzie obsługiwał trasy z Azji do Europy.
Stena Futura przeszła ceremonię chrztu w Belfaście. Stena Connecta ukończona
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek