ew
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä z powodzeniem przeprowadziła testy swojego innowacyjnego systemu automatycznego dokowania (autodocking technology). Testy przeprowadzono na "Folgefonn", 83-metrowym promie z napędem hybrydowym, należącym do czołowego norweskiego przewoźnika Norled.
System automatycznego dokowania czyli prowadzącego procedurę podejścia do nabrzeża, manewrów portowych i cumowania zainstalowany na promie jest pierwszym tego typu na świecie. Testy rozpoczęto w styczniu i zostały zakończone kilka dni temu, rzeczywistymi próbami w porcie. Co ciekawe, według informacji zawartych w oświadczeniu firmy: "kapitan nie musiał w żadnym momencie sterować ręcznie".
Procedura automatycznego dokowania była uruchamiana około 2000 metrów od docelowego miejsca. Statek poruszał się początkowo z normalną prędkością tranzytową a następnie stopniowo ją obniżał. System wykonywał cały manewr aż do momentu, w którym Folgefonn stawał bezpiecznie przy nabrzeżu. W przypadku wychodzenia z portu, była używana identyczna procedura, ale w odwrócony sposób.
Pełne manewrowanie statkiem, w tym sterowanie i napęd, jest automatycznie kontrolowane przez oprogramowanie. Jednak w każdej chwili możliwa jest ręczna interwencja i przejęcie kontroli.
Według zapewnień twórców: "System automatycznego dokowania poprawia bezpieczeństwo, minimalizuje błąd ludzki. Dodatkowo, silniki są wykorzystywane w maksymalnie wydajny sposób."
Norled udostępnił prom "Folgefonn" firmie Wärtsilä aby ta mogła dalej testować swoje systemy wchodzące w skład Wärtsilä Smart Marine. Wśród już zainstalowanych i przetestowanych technologii Wärtsilä są m.in. system optymalizacji energii, hybrydowy układ napędowy, bezprzewodowe indukcyjne ładowanie akumulatorów i magazynowanie energii.
"Dziękujemy Norlowi za cenną współpracę w tym projekcie. Testy te stanowią ważny element ogólnej wizji inteligentnego morskiego systemu Wärtsilä. Automatyczne dokowanie może stać się istotną częścią naszej oferty, będzie także promowało nasze działania prowadzące do transformacji w nową erę wysokiej wydajności ", mówi Roger Holm, prezes, Wärtsilä Marine Solutions .
W 2017 roku ten sam zespół Wärtsilä z powodzeniem przetestował zdalne sterowanie i manewrowanie statkiem płynącym po Morzu Północnym -Highland Chieftain, ze stacji w San Diego, odległej o 5000 mil morskich (ok. 8000 km).
Ropa brent | 64,38 $ | baryłka | 0,00% | 21:58 |
Cyna | 34250,00 $ | tona | 0,29% | 25 maj |
Cynk | 3749,00 $ | tona | -0,50% | 25 maj |
Aluminium | 2829,00 $ | tona | -1,77% | 25 maj |
Pallad | 2680,00 $ | uncja | 0,00% | 21:57 |
Platyna | 1191,10 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Srebro | 25,11 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |
Złoto | 1731,30 $ | uncja | 0,00% | 21:59 |