pc
M/V Zephyr już gotowy. Częściowo wyposażony statek rybacki z Marine Projects Ltd. w czwartek wypłynął z Gdańska do Norwegii. Tam jego budowę dokończy stocznia Larsnes Mek. Verksted AS. Trawler pelagiczny powstał na zamówienie brytyjskiego armatora Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szetlandach.
Zephyr (LK 394) 31 stycznia został umieszczony na pontonie Conrad 2 i opuścił stocznię Marine Projects Ltd. Następnie wprowadzono go do doku pływającego, gdzie 4 lutego został zwodowany. 14 lutego statek opuści stocznię Marine Projects LTD. na holu holownika FFS Atlas.
Trawler Zephyr ma 75,40 m długości, 15 m szerokości i 6,30 m wysokości bocznej. Wyposażony jest w 12 zbiorników RSW o pojemności 2 500 m3. Moc napędu jednostki to 6 960 kW (Wärsilä 12V33). Na jej pokładzie będzie pracowała 14-osobowa załoga.
Statek zbudowano wg przepisów Det Norske Veritas (DNV GL) dla klasy +1A1, EO, Fishing Vessel.
Trawler pelagiczny Zephyr zostanie przekazany armatorowi latem tego roku.
Zephyr to siódmy statek zbudowany we współpracy Marine Projects Ltd. ze stocznią Larsnes Mek. Verksted AS. W budowie znajduje się już następna jednostka rybacka dla tego klienta.
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.
Marine Projests Ltd. zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.
M/V Zephyr w liczbach
długość całkowita 75,40 m
szerokość 15,00 m
wysokość boczna 6,30 m
wysokość do pokładu ochronnego 9,00 m
RSW tanks (12 szt.) 2 500 m3
Moc napędu 6 960 kW (Wärsilä 12V33)
Prądnica wałowa 3 100 kW
Stery strumieniowe 2 x 1300 kW (Brunvoll)
Prędkość 17 w.
Pomieszczenia załogowe dla 14 osób
Singapur na czele miast morskich świata. Gdańsk w morskiej 40-tce
Unibaltic wzbogaca swoją flotę o nowy statek. To także drugi w jej historii, jaki otrzymał nazwę Apatyth
W stoczni TKMS zwodowano czwarty okręt podwodny dla Singapuru
EST-Floattech dostawcą kontenerowego systemu akumulatorów dla pierwszego w pełni elektrycznego pchacza
Konferencja „Morska flota handlowa pod narodową banderą. Polską racją stanu!"
Dwa największe na świecie promy wodorowe powstaną w Norwegii