pc
M/V Zephyr już gotowy. Częściowo wyposażony statek rybacki z Marine Projects Ltd. w czwartek wypłynął z Gdańska do Norwegii. Tam jego budowę dokończy stocznia Larsnes Mek. Verksted AS. Trawler pelagiczny powstał na zamówienie brytyjskiego armatora Zephyr Fishing Company Ltd. z Lerwick na Szetlandach.
Zephyr (LK 394) 31 stycznia został umieszczony na pontonie Conrad 2 i opuścił stocznię Marine Projects Ltd. Następnie wprowadzono go do doku pływającego, gdzie 4 lutego został zwodowany. 14 lutego statek opuści stocznię Marine Projects LTD. na holu holownika FFS Atlas.
Trawler Zephyr ma 75,40 m długości, 15 m szerokości i 6,30 m wysokości bocznej. Wyposażony jest w 12 zbiorników RSW o pojemności 2 500 m3. Moc napędu jednostki to 6 960 kW (Wärsilä 12V33). Na jej pokładzie będzie pracowała 14-osobowa załoga.
Statek zbudowano wg przepisów Det Norske Veritas (DNV GL) dla klasy +1A1, EO, Fishing Vessel.
Trawler pelagiczny Zephyr zostanie przekazany armatorowi latem tego roku.
Zephyr to siódmy statek zbudowany we współpracy Marine Projects Ltd. ze stocznią Larsnes Mek. Verksted AS. W budowie znajduje się już następna jednostka rybacka dla tego klienta.
Stocznia Marine Projects Ltd. powstała w 1989 roku. Specjalizuje się w budowaniu gotowych jednostek (masowce, kontenerowce, ro-ro), holowników portowych oraz pontonów do transportowania ładunków wielkogabarytowych. Jest też kooperantem stoczni dostarczającym częściowo wyposażone kadłuby statków, sekcje i bloki kadłubów oraz kompletne nadbudówki.
Marine Projests Ltd. zlokalizowana jest nad brzegiem Wisły przy Moście Wantowym w Gdańsku, na terenie byłej Stoczni im. Josepha Conrada Korzeniowskiego.
M/V Zephyr w liczbach
długość całkowita 75,40 m
szerokość 15,00 m
wysokość boczna 6,30 m
wysokość do pokładu ochronnego 9,00 m
RSW tanks (12 szt.) 2 500 m3
Moc napędu 6 960 kW (Wärsilä 12V33)
Prądnica wałowa 3 100 kW
Stery strumieniowe 2 x 1300 kW (Brunvoll)
Prędkość 17 w.
Pomieszczenia załogowe dla 14 osób
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii