Japońska stocznia Imabari Shipbuidling wraz z Marubeni Corporation otrzymała zamówienie na jedenaście kontenerowców klasy ULCC (Ultra-Large Container Carriers) o pojemności 20,000 TEU. Będą to największe jednostki tego typu na świecie, bijące rekord obecnego giganta MSC Oscar (19, 224 TEU).
Statki będą miały ok. 400m długości oraz 59m szerokości. Pierwsza jednostka ma zostać ukończona na początku 2018 roku, nie wiadomo jednak w czyje ręce trafi. Imabari nie ujawniła bowiem kim jest tajemniczy armator chcący zdetronizować obecne kontenerowe olbrzymy.
Aby sprostać wyzwaniu władze stoczni Imabari podjęli decyzję o budowie nowego suchego doku o długości 600m i szerokości 80m na terenach przyległych do siedziby Marugame. Inwestycja uzyskała już zgodę Ministerstwa Infrastruktury, Transportu i Turystyki.
Budowa doku ma się rozpocząć już na początku przyszłego miesiąca,a jego ukończenie przewiduje się na październik 2016 roku. Głównymi wykonawcami będą Rinkai Construction Co., Ltd., Obayashi Corporation oraz Toyo Construction Co., Ltd.
Koszt budowy doku to ok. 339mln dolarów.
Norwegia na kursie innowacji, autonomii i dekarbonizacji. Siła klastrowych inicjatyw
W południowokoreańskiej stoczni zwodowano kolejny statek napędzany LNG dla CMA CGM
Geofizyka Toruń oferuje platformę samopodnośną na wynajem
W chińskiej stoczni zwodowano najnowszy okręt podwodny dla Pakistanu
Coraz większy nacisk na zrównoważony rozwój w żegludze ro-ro i dekarbonizację transportu
Masowce – królowie oceanów i portów