jk
Ceny ropy naftowej na giełdzie paliw w Nowym Jorku rosną o ponad 1 procent, ale kończący się wkrótce miesiąc będzie dla tego surowca najgorszy od lipca 2016 roku - podają maklerzy.
Baryłka ropy West Texas Intermediate w dostawach na sierpień na giełdzie paliw NYMEX w Nowym Jorku jest wyceniana po 43,60 USD, po zwyżce o 59 centów, czyli 1,4 proc.
Brent w dostawach na sierpień na giełdzie paliw ICE Futures Europe w Londynie zwyżkuje o 62 centy, czyli 1,4 proc., do 46,16 USD za baryłkę.
Surowiec wprawdzie drożeje, ale ma za sobą bardzo zły czas - w czerwcu ropa staniała najmocniej od lipca 2016 roku. Poza tym surowiec kończył ostatnie 5 tygodni ze spadkiem notowań.
Na rynkach jest dużo ropy. Produkcję surowca podwyższają Amerykanie, którzy w ub. tygodniu zwiększyli liczbę uruchamianych nowych odwiertów - to już 23. tydzień, gdy w USA przybyło nowych odwiertów ropy.
Na rynki paliw dociera też coraz więcej ropy z Libii - kraj ten pompuje obecnie najwięcej ropy od 4 lat. Rezerwy ropy składowane na tankowcach są zaś obecnie najwyższe od początku 2017 roku.
W styczniu kraje OPEC rozpoczęły ograniczanie wydobycia ropy w ramach kartelu do 32,5 mln baryłek dziennie (b/d), czyli o 1,2 mln b/d, aby wesprzeć notowania surowca. Porozumienie to nie obejmuje m.in. Libii.
Państwa niezrzeszone w OPEC zgodziły się na ograniczenie produkcji ropy o 600 tys. baryłek dziennie, z czego Rosja o 300 tys. b/d. To porozumienie ma obowiązywać do końca czerwca.
Pod koniec maja kraje zrzeszone w OPEC oraz pozostali główni producenci ropy zgodzili się na wydłużenie cięć w wydobyciu ropy naftowej o 9 miesięcy, począwszy od lipca 2017 r. Cięcia zostały utrzymane na obecnym poziomie, czyli 1,8 mln baryłek dziennie.
W piątek ropa w USA zdrożała o 27 centów do 43,01 USD za baryłkę.
W ubiegłym tygodniu surowiec w Nowym Jorku staniał o 3,9 proc., a od początku czerwca stracił na wartości prawie 10 procent.
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
Szwedzi czekają na polskie promy. W porcie Ystad rosną obawy o finanse i przyszłość wspólnego projektu
Latarnie Gospodarki Morskiej 2022 w kategorii "Lider Technologii Morskich". Ruszyło głosowanie online
Norweski przewoźnik otrzymał pierwszy statek PCTC zgodny z nowymi przepisami bezpieczeństwa IMO
W Peru rozpoczęto budowę fregaty. To kolejne z serii przedsięwzięć w ramach rozwoju floty i branży okrętowej
Drugi okręt podwodny dla sił morskich Hiszpanii zwodowany. Tak się prezentuje
Ulstein woduje kolejny statek, którego kadłub zbudował CRIST. Tak prezentuje się Nexans Electra
Mitsubishi Shipbuilding dostarcza duży prom samochodowy Keyaki japońskim zamawiającym
W Turcji ruszyła budowa pierwszego okrętu logistycznego dla sił morskich Portugalii