W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwa remont jednostki Sentinel, służącej do przewozu rud metali oraz ładunków płynnych.
Remont statku związany jest z odnowieniem klasy pięcioletniej. Zakres prac obejmuje dokowanie w doku nr 5, wymianę stali w komorach kotwicznych, zbiornikach burtowych, forpiku i siłowni (łącznie około 25 ton), konserwację kadłuba, przegląd uszczelnień wału śrubowego, remont zaworów dennych i burtowych, wymianę rur w siłowni oraz różne prace ślusarskie, maszynowe i elektryczne.
Statek ma 209 m długości i 32 m szerokości, pływa w barwach Lib-Ore Steamship Co. Ze względu na swoje przeznaczenie wyposażony jest w pięć ładowni ze wzmocnionym dnem ora burtowe zbiorniki ładunkowe. Znaczna gęstość przewożonych rud metali powoduje, iż tego typu statki mają stosunkowo dużą nośność DWT, z czego wynika duża różnica zanurzenia między stanem obciążonym i nieobciążonym.
W Niemczech powstaje największy na świecie dron podwodny
Patent na technologię mocno zwiększa wartość firmy
Damen prezentuje nową jednostkę morską przeznaczoną do wsparcia offshore
Damen i Compagnie Maritime Monegasque ogłaszają dwuletni kontrakt na FCS 7011 w Brazylii
Stocznia Fincantieri zwodowała kolejny ekologiczny wycieczkowiec
Mitsubishi Shipbuilding oczekuje na komercjalizację swojego statku do bunkrowania amoniaku