W Morskiej Stoczni Remontowej Gryfia w Szczecinie trwa remont jednostki Sentinel, służącej do przewozu rud metali oraz ładunków płynnych.
Remont statku związany jest z odnowieniem klasy pięcioletniej. Zakres prac obejmuje dokowanie w doku nr 5, wymianę stali w komorach kotwicznych, zbiornikach burtowych, forpiku i siłowni (łącznie około 25 ton), konserwację kadłuba, przegląd uszczelnień wału śrubowego, remont zaworów dennych i burtowych, wymianę rur w siłowni oraz różne prace ślusarskie, maszynowe i elektryczne.
Statek ma 209 m długości i 32 m szerokości, pływa w barwach Lib-Ore Steamship Co. Ze względu na swoje przeznaczenie wyposażony jest w pięć ładowni ze wzmocnionym dnem ora burtowe zbiorniki ładunkowe. Znaczna gęstość przewożonych rud metali powoduje, iż tego typu statki mają stosunkowo dużą nośność DWT, z czego wynika duża różnica zanurzenia między stanem obciążonym i nieobciążonym.
Zwodowano największy na świecie statek do układania kabli
Świnoujście: zatopiony kuter wydobyty z dna Basenu Północnego. Służby podejrzewają celowe działanie
PRS sprawuje nadzór nad budową okrętu ratowniczego programu „Ratownik”
Chiny oddały do użytku gigantyczny statek do akwakultury. 12 gatunków ryb na jednostce
HD Hyundai jako pierwsza stocznia wyprodukował 5 tys. jednostek
Diehl Defence i Lockheed Martin łączą siły w zakresie obrony powietrznej dla sił morskich