Pod koniec ubiegłego tygodnia zawinął do Stoczni Marynarki Wojennej S.A. na remont dźwig pływający DP 15 gdańskiego armatora WUŻ Gdańsk. Odnawianie jednostki potrwa 14 dni.
Główny zakres prac obejmuje konserwację, zmycie, HP piaskowanie oraz malowanie kadłuba. Ponadto przewidziane jest mycie i konserwacja łańcuchów kotwicznych i kotwic, prace przy ochronie katodowej kadłuba - wymiana cynków jak również przegląd armatury dennej i burtowej. Oprócz tego wykonane zostaną prace konserwacyjne i przegląd steru strumieniowego, zmycie i malowanie maszynowni dźwigu, drobne prace stalowe na kadłubie. Dźwig ten został wybudowany przez SMW S.A. w Gdyni w roku 1988.
Dodajmy, że dźwigi pływające to specjalistyczne jednostki wyposażone w żuraw zamocowany na stalowym pływającym pontonie. Dźwigi tego typu wykorzystywane są do prac w stoczniach, portach, na otwartym morzu, w miejscach, gdzie praca żurawi stoczniowych lub portowych jest niemożliwa. Mogą mieć swój własny napęd, jednostki bez napędu przemieszczane są przy pomocy holowników lub pchaczy.
Największym pływającym dźwigiem w polsce jest MAJA należaca do Polskiego Ratownictwa Okrętowego o maksymalnym udźwigu 330 ton. DP 15 na haku głównym może unieść maksymalnie 63 tony.
Tragedia w gdańskiej stoczni. To było morderstwo, nie wypadek
Dzięki systemowi smarowania powietrzem OceanGlide firma Alfa Laval podpisała pierwsze porozumienie o współpracy z koreańską stocznią
5 wiodących flot świata ma wartość PKB Polski. Polska nie jest drugą Japonią
Eureka Shipping ogłasza budowę najnowocześniejszego statku do transportu cementu
W Japonii powstanie innowacyjny statek do transportu komponentów do morskich turbin wiatrowych
Pojazd rodem z science-fiction ma wzmocnić potencjał ukraińskich sił morskich